ارسال۶۰۰ اثر از کانون پرورش فکری فارس به جشنواره رضوی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از ارسال ۶۰۰ اثر از کانون پرورش فکری فارس به شانزدهمین جشنواره رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: شانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا (ع) به ویژه رافت و مهربانی ایشان و بررسی و مطالعه در هجرت امام رضا (ع) از مدینه تا خراسان، برگزار می‌شود.

به گفته وی، قدمگاه عشق 'هجرت امام رضا (ع) از مدینه تا خراسان'، سبک زندگی امام رضا (ع) 'اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش، طب الرضا (ع) ' و 'ترویج و تبیین سبک زندگی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی با مصادیقی همچون محبت اهل بیت (ع)، هویت دینی، گذشت و ایثار از محور‌های موضوعی این جشنواره است.

افتخاری ادامه داد: آیین پایانی و تجلیل و تقدیر از برگزیدگان کشوری دوره شانزدهم جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با دهه کرامت در استان قم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز در ایام دهه کرامت میزبان کودکان و نوجوانان معلول جسمی حرکتی و نابینایان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اظهار داشت: زیارت حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با حضور اعضای مهد‌های کودک و مادرانشان، پخش آثار پویانمایی اعضای این کانون در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و صدا و سیما، اجرای برنامه در بیمارستان مخصوص کودکان، اهدای کتاب توسط کانون به شرکت کنندگان در برنامه ها، اجرای ویژه برنامه‌هایی با حضور کودکان کار و مراکز شبه خانواده از دیگر برنامه‌هایی است که برای دهه کرامت تدارک دیده شده است.

از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نام گرفته است.

امسال این دهه از بیست و چهارم تیر آغاز می‌شود و تا سوم مرداد ادامه دارد.
انتهای پیام/ر

برگزاری شانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار