چاووش‌اوغلو: آمریکا و ترکیه بر سر نقشه راهی درباره منبج به توافق رسیدند

وزیر خارجه ترکیه از توافق این کشور و آمریکا بر سر نقشه راهی درباره شهر منبج سوریه خبر داد.

 به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه،  در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفت: برای انتقال به مناطقی در شمال سوریه پس از منبج، با واشنگتن به توافق رسیده‌ایم. توافق آشکاری در نقشه راه با واشنگتن برای انتقال به مناطق دیگری در شمال سوریه پس از پایان ماموریتمان در منبج وجود دارد.

او در این‌باره گفت: اخیرا آمریکا و ترکیه بر سر نقشه راهی درباره منبج به توافق رسیدند که به موجب آن مقرر شد «تروریست‌هایپ‌ک‌ک» از آن بیرون روند و امنیت و ثبات در این منطقه برقرار شود. این توافق همچنین بر تشکیل شورایی محلی از اهالی منبج برای اداره آن پس از خروج تروریست‌ها از شهری که عرب‌ها نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، تاکید دارد. 

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین افزود: (در چارچوب توافق با آمریکا) عقب‌نشینی «گروه تروریستی» پ‌ک‌ک از مسیری که گشتی‌های ما از آن در منطقه عبور می‌کنند، به منزله عقب‌نشینی این گروه از منبج نیست.

چاووش‌اوغلو درباره روابط آنکارا و واشنگتن نیز گفت: آمریکا تمایل ندارد (به علت موضوع سامانه موشکی اس-۴۰۰ که قرار است ترکیه آن را از روسیه خریداری کند)، روابط خود را با ترکیه بهم بزند یا آن را تیره کند.

او همچنین گفت: هنگامی که همه مسائل مربوط به سازمان تروریستی فتح‌الله گولن را در اختیار آمریکا قرار دهیم، در آن هنگام خواهیم دید که چه میزان به این موضوع اهمیت نشان خواهند داد. آمریکا نباید همپیمانی مثل ترکیه را از دست بدهد.

او در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: اسرائیل به منظور عادی‌سازی روابطش با ترکیه، باید ظلم و ستم و کشتار مردم را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار