امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

وحدت تنها راه نجات ملت های مظلوم از چنگال دشمنان است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: وحدت و وفاق اسلامی تنها راه نجات ملت های مظلوم دنیا از چنگال دشمنان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نمازجمعه اهل سنت این هفته ایرانشهر اظهار داشت: اختلاف و دودستگی آفت بزرگ جهان اسلام است.

وی افزود: امروزه یگانه راه نجات امت اسلام از اختلاف و دشمنی تحکیم وحدت است.

وی تصریح کرد: خداوند می فرماید هر کسی یک فرد مسلمان را بکشد گویی تمام مسلمانان را کشته و اگر شخصی مسلمانی را از مرگ نجات دهد به منزله نجات همه مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تاکید کرد: کشتن مسلمانان آن هم با بی رحمی به طور قطع محکوم است.

مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه با محکوم کردن حادثه قتل مولوی عبدالشکور کرد گفت: پدر وی از مردان نیک روزگار بود که فرزندش نیز راه پدر را ادامه داد.

وی بر ضرورت حفظ وحدت، اخوت و برادری و دور شدن از جهالت و تعصب ها و فتنه های دشمنان تاکید کرد.

مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش نیز با اشاره به اینکه اعمال خوب و زشت و روشنایی و تاریکی برابر نیستند گفت: انسان های مومن، نیکوکار، گناهکار، جنایتکاران و ظالمان در یک صف قرار ندارند بنابر این انسان های شقی و سعادتمند از نگاه پروردگار و آیات قرآن عظیم الشان تفکیک شده اند.

وی با محکوم کردن حادثه کشته شدن یکی از علمای خاش از سوی افراد کوردل و جنایتکار اظهار داشت: علما به هیچ قوم و گروهی وابسته نیستند و برای جهان باید خدمت کنند.

مولوی قلندرزهی اهمیت توجه به مقوله تامین امنیت و حفظ آن از سوی مردم و مسئولان را متذکر شد و گفت: از مسئولان می خواهیم با جدیت تمام و قاطعانه با افراد جنایتکار، سارقان مسلح ،راهزنان و حرمت شکنان برخورد کنند.

انتهای پیام/ع

اختلاف و دودستگی آفت بزرگ جهان اسلام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار