اجرای سیستم‌های آبیاری در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سیستم‌های آبیاری در استان کرمانشاه اجرا شده و در حال حاضر 73 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری می باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در طرح سامانه گرمسیری 52 هزار هکتار در دست اقدام است که ان شاءالله تا شهریور ماه به اتمام میرسد.

وی گفت: با اتمام این پروژه مجموع اراضی استان کرمانشاه که به شبکه های نوین آبیاری مجهز می شوند به 125 هزار هکتار میرسد.

شهبازی افزود: به منظور اجرای سیستم های آبیاری از طرف وزارت جهاد کشاورزی حمایت بسیار خوبی صورت گرفته به نحوی که از محل صندوق توسعه ملی بیش از 700 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

وی افزود : در بخش دامپروری، استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشور بوده و ایستگاههای تحقیقاتی همچون ایستگاه تحقیقات گوسفند نژاد سنجابی فعال بوده و برنامه داریم با همکاری مؤسسه اقتصادی کوثر، پروژه تکثیر و تولید نژاد دام را به زودی در دینور کرمانشاه عملیاتی کنیم.

شهبازی گفت : استان کرمانشاه در تولید چغندرقند با ثبت رکورد تولید 75 تن چغندرقند در هکتار توانست رکورد کشوری را بشکند ؛ حتی این رکورد بالاتر از رکورد اتحادیه اروپا می باشد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده و برنامه ریزی مناسب، سطح زیر کشت کلزا در استان طی سه سال از 1000 هکتار به 8000 هکتار رسیده است.

شهبازی گفت : همچنین میزان عملکرد کلزا در استان کرمانشاه از 1/2 تن به 2/4 تن در سال گذشته رسید و پیش بینی می کنیم که امسال به 3 تن در هکتار برسد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

در بخش دامپروری استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشور است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.