مقام سابق سیا: تحریم‌های آمریکا علیه چین به سبب تجارت با ایران، آشوب جهانی را به دنبال دارد

افسر اطلاعاتی سابق سازمان سیا هرگونه اقدام تحریمی از سوی آمریکا علیه چین به سبب تجارت با ایران را آغازگر یک آشوب جهانی دانست.

مقام سابق سازمان سیا: تحریم‌های آمریکا علیه چین برای تجارت با ایران آشوب جهانی را به دنبال داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ جرالدی، افسر اطلاعاتی پیشین سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا، اعلام کرد هر گونه اقدامی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای تهدید به تحریم اقتصادی علیه چین به علت تجارت با ایران، می‌تواند منجر به وقوع هرج و مرج در سطح جهانی شود زیرا متحدان اروپایی واشنگتن از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند.

این افسر سابق اطلاعاتی سازمان سیا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: جالب خواهد بود که ببیند زمانی که واشنگتن در تلاش است تا بانک مرکزی چین را به سبب رابطه با ایران تحریم کند، یک هرج و مرج کامل در بحبوحه جنگ تجاری فعلی رخ خواهد داد.

جرالدی همچنین هشدار داد ترزا می، نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ممکن است با فشار زیادی از سوی واشنگتن برای قطع همکاری‌های خود با ایران مواجه شوند و ممکن است سران اروپا تسلیم فشارهای واشنگتن شوند.

او در ادامه افزود: اگر ترامپ برای چنین اقدامی فشار بیاورد این مسئله برخلاف واقعیت  تحریم‌های آمریکا خواهد بود، که با توجه به بیانیه‌های اخیر از سوی رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به نظر می‌رسد ترامپ اینکار را خواهد کرد. 

همچنین افسر سابق سازمان سیا اعلام کرد: [در صورت وقوع چنین اتفاقی] اروپای غربی احتمالا دچار فروپاشی خواهد شد؛ زیرا تهدید به مسدود کردن آنها از سیستم مالی آمریکا بسیار مشکل خواهد بود، اگر واقعا ترامپ قصد مقابله با آنها را داشته باشد. البته اقتصاد آمریکا نیز به شدت از این مسئله آسیب خواهد دید. این افسر سابق سیا همچنین یادآور شد ترامپ در مسائل ایران به حرف‌های افراط‌‌گرایان گوش می‌دهد و بعید به نظر می‌رسد که رویه خود را در این باره تغییر دهد.

شایان ذکر است، در بیانیه نشست مشترک کمیسیون مشترک برجام که روز گذشته در وین برگزار شد شرکت‌کنندگان بر حمایت خود را برای ادامه واردات محصولات نفتی، میعانات گازی  و همچنین حفظ تجارت آینده خود با ایران و سرمایه‌گذری در این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

مقام سابق سیا درباره تبعات جهانی فشار آمریکا بر چین برای قطع روابط تجاری با ایران هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۷
هر كي دنيا رو به جاهاي غير قابل پيش بيني بكشونه دشمن بشره
آخرین اخبار