ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در بوشهر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر تکمیل و تا اربعین در کربلای معلی نصب می‌شوند.

ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و ضریح حضرت قاسم (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالرضا مطاف اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل بیت (ع) دارند و این عشق را به خوبی در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان بوشهر در بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: یکی از افتخارات استان بوشهر ساخت ضریح قمر بنی‌هاشم (ع) بود که با مشارکت مردم این استان تکمیل شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و ضریح حضرت قاسم (ع) در شهر‌های بوشهر و برازجان خاطرنشان کرد: روند ساخت این دو ضریح در مراحل پایانی است و به زودی شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: کل هزینه‌های ساخت این ضریح‌ها از بودجه، هدایا و نذورات مردمی است که نیمی از آن با مشارکت بانوان محقق شده است و کار‌های پشتیبانی نیز توسط دولت انجام می‌شود.

مطاف با اشاره به ساخت ضریح امام سجاد (ع) توسط مردم فارس و ضریح حضرت زینب (س) توسط مردم کرمانشاه، افزود: این چهار ضریح به صورت همزمان تکمیل و تا قبل از اربعین امسال در کربلا نصب می‌شوند.

وی بیان کرد: استان بوشهر در سال گذشته ۴۴ موکب در برنامه اربعین داشت که ۱۴ موکب در مسیر شهرستان‌ها به شلمچه بود و پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش تعداد موکب‌ها باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: موکب‌های استان بوشهر به زائران شش استان از جمله بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان و بخشی از استان سیستان و بلوچستان خدمات‌دهی کردند.

انتهای پیام/م

دو ضریح خیمه‌گاه به زودی در استان بوشهر تکمیل می‌شود

برچسب ها: ائمه اطهار ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.