باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

نقش مشاوران املاک در گرانی مسکن چیست؟

گرانی‌های جهشی‌ مسکن طی ماه‌های گذشته باعث‌ ایجاد نگرانی‌هایی شده که در این بین نقش مشاوران املاک بی تأثیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها گرانی نقل محافل شده و این موضوع در بخش مسکن تبدیل به اصلی‌ترین دغدغه‌ برای مستأجران‌ و خریداران مسکن شده است به طوری که بسیاری از مسئولان امکان پیش بینی قیمت ها در چند ماه آینده را ندارند و  معتقدند که  پیش بینی برای نیمه دوم سال با وجود این نوسانات  امکان پذیر نیست.

بانک مرکزی طی گزارش هایی که هفته گذشته منتشر کرد آمارهای‌ نگران‌ کننده‌ای  از افزایش قیمت مسکن ارائه کرد که این خود نگرانی اقشار آسیب پذیر را چندین برابر کرده است.

کاهش معاملات مسکن طی ماه گذشته

در سه ماهه نخست سال 1397، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران بالغ بر 39 هزار واحد مسکونی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، 5.2 درصد افزایش یافته است.

همچنین  تعداد معاملات مسکن صورت گرفته در خرداد ماه امسال 14.9 هزار واحد مسکونی بوده که نسبت به  ماه قبل 22.1 درصد و سال قبل 3.1 درصد کاهش داشته است.

در مجموع 71.6 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در تهران در خرداد ماه سال جاری مربوط به مناطق 11، 15، 7، 8، 6، 14، 10، 2، 4 و 5 بوده و 12 منطقه باقی مانده 28.4 درصد از کل تعداد معاملات‌ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش های میدانی بیشترین رشد متوسط قیمت در ماه گذشته مربوط به منطقه 5 با رشد قیمتی 63.6 درصد بوده و کمترین میزان رشد مربوط به منطقه 20 با 16.6 درصد بوده است.

این آمارها نشان می‌دهد که وضعیت بازار مسکن طبق صحبت‌هایی که مسئولان در ماه‌های گذشته انجام داده‌ بودند بسیار بدتر بوده و قیمت‌ها طی چند ماه گذشته رشد جهشی‌ داشته است .

 مشاوران املاک یک شبه برای بازار مسکن مشکل ساز شدند

 فرشید پورحاجت‌‌ دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ با بیان اینکه رکود 5 ساله بازار مسکن باعث‌ کاهش تولید شده است گفت: متأسفانه متناسب با نیاز بازار واحد مسکونی تولید نکرده‌ایم و بررسی‌های انجام شده طی 2 سال گذشته نشان می‌دهد که میزان ساخت و ساز تنها 600 هزار واحد مسکونی بوده در حالیکه در سال 95 ، 670 واحد مسکونی نیاز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: هر ازدواجی که در کشور انجام می‌شود نیازمند یک واحد مسکونی است از سوی دیگر با توجه به افزایش میزان طلاق نیاز مسکن نیز 2 برابر شده است.

پورحاجت‌ تأکید کرد: طبق‌ طرح جامع مسکن کشور هم اکنون نیازمند تولید 800 هزار واحد مسکونی است ولی به دلیل رکود انجام شده طی سال‌های گذشته بین عرضه و تقاضا ناهماهنگی‌ ایجاد شده است.

دبیر کانون انبوه‌سازان اظهار کرد: متأسفانه مشاوران املاکی‌ که یک شبه بنگاه معاملاتی راه انداخته‌اند طی سال‌های گذشته نقش مؤثری در نوسانات بازار مسکن داشته‌اند.

وی اظهار کرد: دلالان‌ و مشاوران املاک با ایجاد جو‌ روانی افزایش قیمت توانسته‌اند این بازار را طی ماه‌های گذشته بر هم بریزند‌.

پورحاجت‌ گفت: مشاوران به ویژه‌ در بخش مسکن‌ باید کاملاً آموزش دیده و حرفه‌ای باشند تا دلالان‌ با ورود به این حرفه‌ نتوانند بازار مسکن را به هم بریزند‌.

طی گزارش های میدانی‌ که مستأجران ارائه کرده‌اند بسیاری از مراجعه کنندگان به مشاوران املاک با این جمله مواجه می‌شوند که قیمت اجاره‌ها 40 تا 50 درصد افزایش یافته است و اگر این واحد را انتخاب نکنید ممکن است واحد گران‌تری در ماه بعد اجاره کنید. از سویی دیگر برخی از مشاوران املاک نیز تب‌ افزایش قیمت‌ ملک را بیشتر کرده‌اند و این موضوع نگرانی‌ خریداران را بیشتر کرده است.

20 تا 30 درصد مشاوران در گرانی  مسکن نقش دارند

 احمد سرحدی‌  کارشناس  مسکن در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش مشاوران املاک در تعیین قیمت ها اظهار کرد : باید واقع گرا باشیم و تمام تقصیر ها را به گردن یک قشر نیاندازیم.

وی افزود: این یک اصل روشن است که مشاوران املاک کارشان جذب مشتری و در آمد در خرید و فروش مسکن است که از دو روش برای جذب مشتری خود استفاده می کنند.

کارشناس مسکن بیان کرد: دو تضاد مختلف وجود دارد یکی اینکه با توجه به افزایش قیمت پو‌رسانت وی نیز افزایش پیدا می کند در نتیجه برای تحقق این امر تلاش می کند کمی قیمت ها را با روش قانونی بالا بکشد.

وی افزود: در واقع برای اینکه بدانیم چند درصد مشاوران املاک در افزایش قیمت ها نقش دارند باید بگویم 20 الی 30 درصد مقصر‌ند.

سرحدی‌ در پایان گفت:اما این مورد را هم باید جدی بگیریم که مشاوران املاک در بُعد روانی، 100 درصد در نوسانات قیمت مسکن موثرند و می توانند با تشویش اذهان عمومی مبنی بر گرانی ها بی سابقه و ترغیب برای اینکه" بخرید تا گران نشود"، بازار را دچار التهاب کنند.

گفتنی است ؛وضعیت بازار مسکن طی ماه‌های گذشته به شدت دچار تشنج‌ شده است و در این بین مشاوران املاک نقش پررنگ‌تری نسبت به سایر مسئولان‌ دارند‌ بنابراین‌ دولت باید نظارت خود را همانند سایر بازارها‌ در این بخش‌ افزایش دهد تا بخشی از نگرانی‌ مستأجران‌ کاسته‌ شود‌.

گزارش از محبوبه کباری

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
نظرات قبلی مربوط به سال نود هفت بود الان سال نود هشته مشکلات بیشتر شدن ولی این تکنیک که دولت مسیولیت گرانیه میندازه گردن بنگاه املاک و بنگاه میندازه گردن بساز بفروش و بساز بفروش میندازه گردن گرونی مصالح و اونم گردن امریکا و تحریم این راه کار نیست این فرار از مسیولیته مشکل کمبود مسکنه مشکل فاصله طبقاتی مشکل نداشتن مدیریت با سواد و با تجربه بر بازار مسکنه
France
سهراب
۱۱:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
صد در صد مشاورین املاک مقصرند مردم خودشون باید خونه هاشون رو بزارن تو دیوار برای فروش یا اجاره بعد که مشتری یا مستاجر پیدا شد تو خونه قولنامه بنویسن بدون واسطه هم نمیخاد کلی کمسیون الکی بدی هم از گرونی مسکن جلو گیری میشه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۶ تير ۱۳۹۷
چرا باز اخبار مسکن به فراموشی سپرده شد؟! لطفا پیگیری کنید . ممنون
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۳ تير ۱۳۹۷
چرا قیمت دهی اصلا نظارت و کنترل نمیشود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۲ تير ۱۳۹۷
مقصرین اصلی آشفتگی این بازار مسکن عبارتند از
دولت
سازنده های طمعکار
مشاورین املاک تحت تاثیر سازنده های و مالکین طمعکار
سازمان مالیات
خریداران جوگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
و البته این دلالان بازار بخش عمده ایشون همین بانکهای دولتی و خصوصی هستند! همانهایی که بازار ارز را بهم ریختند، بازار مسکن را هم اینگونه به نفع خود آشفته کردند! همه اش تقصیر بی نظارتی دولت است و بس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
بانک ها رو هم اضافه کنید لطفا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۷
موارد بسیاری بود در این یکسال که دنبال خرید خانه بودم که البته آخرشم نخریدم و آن اینکه معیار قیمت منطقه از دید کارشناسهای املاک این بود که اگر سازنده دای قیمت فروشش را دو میلیون بالاتر از عرف منطقه اعلام میکرد کارشناس املاک همان را معیار قرار میداد و میگفت الان دیگه مظنه بازار همان قیمت سازنده است! در حالیکه وظیفه اش این بود که چنین حرفی را لااقل به مشتری نزند و جو را با همین حرفها بهم نریزد. حالا که املاک نمیتوانند و زورشان به قیمت پیشنهادی سازنده ها نمیرسد لااقل آن را حرف به حرف به مردم منتقل نکنند! خودشان جو را ناآرام کردند و الان همه گرفتار رکود شده ایم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۷
با سلام
من به عنوان کسی که مقدار کمی کار ساخت و ساز انجام داده ام نظرم رو عنوان میکنم
شما وقتی قیمت زمین رو نسبت به سال قبل 2 برابر باید بخری .آهن آلات رو که رکن اصلی مصالح ساختمانی 150 درصد نسبت به سال قبل گران شده و تمام مصالحی که در ساخت به کار میرود از سیمان بگیر تا تزیینات آخر کار هود و سینک و گاز و پکیج و رادیاتو............ حداقل 2 برابر سال قبل شده از سازنده چه انتظاری میرود که مسکن را حتی به ظرر بفروشد.
سود سازنده همان 30 درصد از ساخت بیشتر نیست حتی با این قیمتها بیشتر به زحمت میفتد .
در بحث اجاره هم همین طور هست خانه ای که سال قبل 200 میلیون بوده و امسال شده 350 میلیون آیا اجاره اش فرقی نداره؟
حال خود قضاوت کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۹ تير ۱۳۹۷
آقا اولا وقتی شما اون وقتی که خونه رو سه سال قبل ساختی با اون قیمت آهن آلاتو خریده بودی و الان موظفی با نرخ اون وقت در نظر بگیری و برای خونه هایی که بعد این میسازی با قیمت الان مصالح خونه تو قیمت گذاری کن. و دوما خونه که ای که چندین ساله ساخته شده و قیمتش قبلا 200 میلیون بوده کی و با چه نرخی اومده قیمتشو 350 کرده که الان بخواد به خودش اجازه بده که قیمت اجاره رو با همون نسبت بالا ببره ؟
اقای عزیز نمشکل مردم ما اینه که طماع شدن.
الان من خریدار یا اجاره کننده چی کار کنم که بتونم سقفی بالا سرم داشته باشم.
شما خودت قضاوت کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۰ تير ۱۳۹۷
شما بفرمایید که چه کسی قیمت زمین رو دو برابر اعلام کرده؟! خودتون؟ مشکل همینجاست که قیمتگذاری زمین هم نداریم و همینطور جوّ ایجاد میشود که قیمت زمین دو برابر شده پس خانه ام باید قیمتش دو سه برابر شود! ضمن اینکه شما به چه نهاد ناظری واقعا اعلام میکنید که فقط 30 درصد سود از ساخت واحد و فروش آن عایدتان میشود؟ آیا نهاد تعزیرات یا مالیاتی این 30 درصد سودتان را نظارت میکند؟ آیا اگر بیشتر از 30 درصد سود بگیرید سازمان مالیاتی میفهمد یا اینکه فقط خوداظهاری است و خودتان از فروش مسکن به ملت بیش از این سود برده اید؟
Netherlands
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۹ تير ۱۳۹۷
سایتهای آگهی فروش و اجاره مسکن، خیلی به این تشنج بازار مسکن کمک کرده اند. هر کسی هر قیمتی دوست دارد پیشنهاد میدهد مردم هم میبینند فکر میکنند این قیمتها واقعی هست در حالیکه دام دلالان و فروشنده ها است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۷
اگر قانونی باشه که مستاجر و مالک و خریدار و فروشنده ملک به طور مستقیم در یک نهاد نظارتی معاملات خود را انجام دهند خیلی بهتر از این مشاوران املاک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۷
واسطه گری آفت بزرگی برای افزایش قیمت ها در تمام کالاهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۷
این مشاور املاک هستند که آزادانه نرخ اجاره بها و قیمت زمین را مشخص میکننند و درصد زیادی را به نفع خود از دو طرف معامله دریافت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۷
بهتره یک نهاد برای خرید و فروش املاک و اجاره بها و تعیین نرخ آن اختصاص داده شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۷
قطعا و بدون شک نقش اصلی را در بالا بردن قیمت مسکن و اجاره بها همین بنگاههای مسکن بازی میکنند که مثل قارچ همه جا رشد می کنند و متاسفانه اکثرا رعایت اصول معامله را نمی کنند و حلال و حرام سرشان نمی شود. غیر از معدودی اندک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۷
باید نظارت ها بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۷
سلام-عامل اصلی تشنج بازار املاکی ها هستند- از طرفی هم متاسفانه بازار دست دلال هایی افتاده که ملک رو می خرند و نگه می دارند و هر یک ماه قیمت رو افزایش می دهند و دوباره آگهی می کنند. هیچ نظارتی هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۷
چرا فکری به حال بازار مسکن نمیکنین ؟
به خدا من جوون موندم با این وضع گرونی مسکن چی کار میخوام بکنم.
خرید که سهله حتی اجاره م نمیتونم بکنم.
از بس مردم دندون گرد و طماع شدن.
میگین مصالح گرون شده ولی اخه یکی نیس بگه خونه ای که چند ساله ساخته شده چه ربطی به مصالح داره ؟
تو رو خدا فکری به حال ما مردم بکنیم.
ماشین گروه شد گفتیم نمیخریم
طلا گرون شد گفتیم نمیخریم
ولی سقف بالا سرمونو چی کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۷
مشاوران املاک در قیمت مسکن و اجاره بها در مناطق مختلف نقش زیادی دارد
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۰۷:۰۳ ۱۹ تير ۱۳۹۷
چندین سال هست که نظرات مسئولین امر مسکن بر همین مبانی بوده اما هیچ کس راه حل مناسبی برای این موضوع پیدا و یا ارائه نکرده همیشه یا مشاورین املاک مقصر قیمتها بودند ویامالکین و مستاجرین و خریداران ، موضوع قرار دادها با کد رهگیری هم هیچ وقت بوسیله املاکی ها بصورت قانون اجرا نشد و همیشه به دلخواه مالک یا مستاجر از قراردادهای معمولی استفاده کردن ، اگر نظارت دقیق بود کار به این جا نمیرسید که قیمتها اینقدر نجومی پیش برن و راه کار مناسب برای کنترل قیمتها ( نرخهای پیش نهادی کارشناشی شده برمبنای نوع ساخت منزل مسکونی و سال ساخت و محلیت منزل به انضمام دریافت مالیات مستقیم با ضرایب بالاتر از کسانیه که خارج از عرف کارشناسی مسکن رو قیمت گذاری و عرضه میکنند) این یه معادله سادست که اگر نظارت دقیقی داشته باشیم میتونیم قیمت مسکن رو از این حالت افسار گسیختگی خارج کنیم ، اما مسئولین هم دلشون نمیخواد مستاجرین زیر بار فشار نباشن و این سلسله فشار از بالا دست جامعه به پایین دستی ها وارد میشه و انگار مستاجرین مسئول براورده کردن نیاز های مالی بعضی ها هستن !!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۷
با سلام اولین نقش و آخرین نقش رو املاک و دولت داره باید هر سال برای گرانی اجاره درصد مشخص تعیین بشه در تمام مناطق ایران و املاک در سیستم باید هر سال اون درصد رو برای هر خانه که میفروشند یا اجاره میدهند ثبت کنند تا در مرکز دیده شود با کسی که تخلف کرده چه صاحبخانه چه املاکی برخورد قاطع و جریمه سنگین بریده شود تا درس عبرتی بشه برای دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۹ تير ۱۳۹۷
اوضاع بازار مسکن خیلی نامناسب شده عرضه و تقاضا به پایین ترین حد ممکن رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۱۹ تير ۱۳۹۷
همه چی گرون شده طبیعی هستش مسکن هم گران میشه چرا ادرس نادرست میدین منم قبول دارم املاکیا تخلف زیاد دارن ولی این همه جهش قیمت به دست املاکیا شدنی نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
نظارت نیست
باید دلال ها اعدام بشن تا درس عبرت بقیشون بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۶ ۱۸ تير ۱۳۹۷
ی مشت دلال به اسم مشاور مردمو بدبخت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۸ تير ۱۳۹۷
صددرصدمشاورین باعث وبانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ص
۲۲:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۷
تا وقتی چه مسولین وچه ملت هر کس به فکر خودش باشه وفکر جوانان وهمسایه ها وازدواج دختر وپسرها نباشند مسکن مایحتاج زندگی وغیره گرانتر میشود .خدا به داد مابرسد
Iran (Islamic Republic of)
قادر
۲۱:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۷
صددرصدنقش دارنداینکه واضحه امااینکه کسی برانها نظارت نداردمغماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
مسگن گران نشده بلکه ارزان شده و یا ثابت مانده!
خرید و فروش هم که انجام نمیشه!
اگه کسی بخواد برای کار فوری و ضروری هم چیزی را بفروشد متاسفانه خریدار واقعی وجود ندارد.
فقط قیمت اجاره خانه ها و ودیعه مستاجران زیاد شده است.
Iran (Islamic Republic of)
چابهاری
۲۰:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
100%بنگاهیهادربالارفتن کرایه خونه نقش دارندوهیچ کس برآنهانظارتی ندارد.بابت کمیسیونشون هم هرمبلغی که ازدهنشون درمیا میگندنه تعرفه هست ونه هیچی
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۷
ازپی تاکلیدمسکن درداخل تولیدمیشه ،وهیچ بهانه ای برایه قیمتهایه نامتعارف نداره،مردم عجله نکنندوپولشونوتوجیب یه مشت دلال فرصت طلب نریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
قیمت مصالح ساختمانی نسبت به سال گذشته دوبرابر وکمی بیشتر شده چطور میخواد قیمت مسکن بالا نره .........آهن که یکی از مصالح اصلی ساخت وساز است قیمتش سه برابر شده مثلا تو کشور خودمون تولید میشه .....خدا یی اگه مسکن مهر نبود دیگه با گرانی که به وجود امده مردم چادرم برای سر پناه گیرشون نمیومد
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۶:۳۴ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام
املاک جمع بشود و مالک و مستاجر به دفترخانه ها بروند
مثل طرح وشی موبایل کار کنترل اساسی میشه
Iran (Islamic Republic of)
رادمهر
۱۶:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
باید نظارت های بیشتری انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سایتهای آگهی فروش آپارتمان، جولانگاه دلالان بازار مسکن است! چرا؟ چون نظارتی برای قیمتهای آگهی شده نیست و دقیقا نگرانی آشفتگی بازار مسکن هم از همین سایتها به مردم منتقل شد! خود املاکیها هم در دام قیمتهای کاذب همین سایتها افتادند و بالطبع آن، آنها هم مردم را از افزایش نجومی قیمتهای مسکن نگرانتر کردند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۷
بیشتر از برخی کارشناسان املاک، این سایتهای فروش ملک که اسم نمیبرم اما همتون میدونید، بسیار نقش مخرب تری در جوّ افزایش قیمت مسکن داشته اند! چون کنترلی روی آنها نیست هر دلالی می آید خیلی بالاتر از قیمت منطقه برای واحدش قیمت پیشنهاد میدهد، مردم هم در این سایتها میبینند که چقدر قیمتها بالا رفته و متاسفانه هول میشوند و خانه هایی را میگیرند که واقعا ارزش واقعی آن قیمت ر نداشته است! در حالی که این قیمتهای نشان داده شده در سایتها، واقعی نبوده فقط جهت آشفته کردن ذهن مردم و اینکه زودتر برای خرید دست به کار شوند، اعلام شده اند! من این را چند بار گفته ام کسی گوش نکرد و پیگیری نکرد، حالا چند وقت دیگه آقایان مسئول به همین نتیجه ای که من رسیدم خواهند رسید که باید این سایتها یا بسته شوند و یا تحت نظارت یک سازمان شبیه تعزیرات یا مالیات قرار بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۷
تاوقتی‌انصاف‌نباشد‌ونظارتی‌هم‌نباشد‌نتیجه‌اش‌همینه‌مشاور‌املاک به‌فکرسودخودشه‌نه‌به‌فکرمردم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۸ تير ۱۳۹۷
والا به خدا سخته ، با این وضعیت معیشتی و کار بتوان کرایه های ماهی ۳تا ۵ میلیونی داد
Germany
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
هرچی خبر هست ناامید کنندست
من رفتم پردیس مسکن مهر بگیرم بنگاهی میگه کلید تحویل ۱۸۰ میلیون!تازه ۴۰ هم وام داره و ۲۲۰ میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۷
همه چی داره تو بازار مسکن به سود دلال ها و بنگاه های مسکن پیش میره واقعا بازار مسکن هر کی به هر کی شده و مسولیین هر تصمیمی میگیرن به قشر مستاجر فشار بیشتری وارد میشه لطفا یه گزارش تهیه کنین که چرا تصمیمات دولت ومجلس به قشر ضعیف مگه قشر ضعیف جز مردم نیستند ؟.
Iran (Islamic Republic of)
دوستان
۱۴:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۷
ممنون ار راه حلتان : کو گوش شنوا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۷
الملاکی که خودشان مفت میخرند وگرانتر میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
یعنی جوری گرون شده که دیگه اجاره هم نمیشه کرد فاتحه ما خونده شد. تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
یعنی جوری گرون شده که دیگه اجاره هم نمیشه کرد فاتحه ما خونده شد. تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۷
مقصر اصلی گرانی ها مردم هستند . اگر مردم یاد بگیرند که وقتی چیزی گران میشود نخرند ، مشکلات گرانی حل میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۷
من ارزوی یه خونه 60 متری دارم اونم در شمال تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۷
ای کاش خونم 200 متر بود پولداربودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
خدا شاهده من شاهد بودم برای اجاره خونه رفته بودم بنگاه معاملات ملکی طرف امد خونشو گذاشت برای فروش متری سه تومن .بنگاهی گفت من متری 4 میلیون میفروشم ده تومنش مال من یعنی ده میلون ......بدبخت خریدار ....مستاجر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
وقنی مصالح ساختمانی گرون میشن ملک هم میره بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۷
مشاور املاک هز ار ماشالله از یه طرف برای فروش خونه یه چیزی هم میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ تير ۱۳۹۷
وقتی اکثر مصالح ساختمان ۴۰ درصد به بالا گران میشود آیا توابعش در مسکن نمایان نمیشود؟!
آیا وقتی دلار ۳ برابر میشود یا به همچنین طلا بر روی مسکن اثر نمیگذارد. لازم به ذکر هست هرچی مسکن ارزان تر باشد قدرت خرید مردم بیشتر و آسانتر میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۷
مشاورین املاک باعث افزایش قیمت مسکن واجاره بها شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
خدایااااا
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۱:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
هیچ تقصیری ندارند وقتی همه چی گرون شده انتظار دارید قیمت خرید و اجاره مسکن ثابت بتمونه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۱:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۷
من یک آپارتمان ۵۰ متری باید داشته باشم تا کمی از مشکلاتم حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۷
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۷
واقعا املاکیها میتوانند در جلوگیری از این جوّ نابسامان نقش داشته باشند اما متاسفانه با حرفهای ناامیدکننده شان (البته اکثرا و نه همگی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۸ تير ۱۳۹۷
اگر قراره مالکین و سازنده ها قیمت پیشنهاد بدهند و املاکیها فقط کاغذهای قرارداد را تنظیم کنند و اصلا در قیمتگذاری نقش نداشته باشند پس چرا اسمشان کارشناس املاک است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۷
املاکیها میگویند مالک قیمت میده ما کاره ای نیستیم! من میخوام بگم پس چرا اسمتون رو گذاشتن کارشناس؟! شما نه در قیمتگذاری نقش دارید نه در راهنمایی و هدایت درست و منطقی فروشنده و صاحبخانه، پس چرا حق کمیسیون میگیرید؟! . موردی داشتم که خود بنگاهی بهم گفت 10 میلیون بیشتر برات تخفیف میگیرم اما 5 تومنش واسه من!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
هر دفعه رفتم بنگاه بهم گفتند نسبت به ماه قبل کلی گرون شده دیگه نمیتونی بخری! هی جوّ دادن هی من را جلوی زن و بچه ام شرمنده تر کردند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۸ تير ۱۳۹۷
نقش مشاوران املاک در گرانی مسکن چیست؟ هیچی اکثر املاکی ها یه چهار طبقه دارن بعد هرررررررررررررررر جور که دلشون میخواد خونشونو اجاره میدن
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۰۹:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
قیمت سیمان و آهن و سایر مصالح ساختمانی احتمالا هیچ تاثیری نداره!!!!!!!!!
وقتی حق کمیسیون بنگاه دار درصدی از قیمت است حتما قیمت بالاتر سود بیشتری برای دلال دارد در این شرایط همیشه نفع با فروشنده و ضرر با خریدار بدبخت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
اگر طلاق صورت گیرد معمولا در شرایط فعلی، ذوجین مطلقه به خانه ی پدری برمی گردند ،البته اگر جوان باسند و پدری هم در کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
۷۰ ، ۸۰ درصد گرانی ها پس ب خاطر چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۷
با سلام.
۲۰ تا ۳۰ درصد سهم این افزایش ها متعلق به املاکی هاست عَلَم میکنند برا مردم.
خو مگه نمگین برین کنترل کنین با متخلفین املاکی برخورد قاطع بکنین. مردم باید دردشان را ب کی بگویند؟
و اما ۷۰ ، ۸۰ درصد گرانی ها پس ب خاطر چیست؟
مالک نگاه میکنه ب جامعه میگه همه چی رفته بالا بزار منم ملکمو ببرم بالا.
Iran (Islamic Republic of)
رضا پوربهرام
۰۹:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۷
با سلام ، مطالبی در خصوص نقش مشاوران املاک مطرح می نمایم ، امیدوارم شنیده شود
بنده چند ماهی است تصمیم به خرید یکدستگاه آپارتمان در شهر رشت گرفته ام ، در این مدت به بسیاری از مشاوران املاک وسایت های مرتبط نیز رجوع کرده و میکنم، متاسفانه به این نتیجه رسیده ام که مسئولان هیچگونه کنترلی بر قیمت مسکن ندارد و مشاوران املاک و فروشندگاه هر قیمت که در نظر دارند اعلام میکنند ، در دفتر مشاور املاک شاهد بودم که فروشنده برای فروش آپارتمان وارد شده و قبل از اینکه اعلام قیمت کند خود مشاور املاک مبلغ هر متر مربع را ابا مبلغ بالاتر از عرف منطقه اعلام نموده
برخی از مشاوران جو ایجاد میکنند و اعلام میکنند چنانچه هم اکنون نخرید تا چند روز آینده قیمت بالاتر میرود
برخی نیز به فروشنده گان اعلام میکنند دست نگهدار و قیمت بالاتر خواهد رفت
با توجه به وضعیت بازار و افزایش بی رویه و غیر کنترل شده به ناچار ملکی را انتخاب نموده و وقتی سر معامله میرم میشنوم فروشنده از فروش انصراف داده و بیان میکند تا چند روز آینده قیمت بالاتر میرود
به نظر بنده باید حداقل و حداکثر قیمت هر منطقه پس از کارشناسی از سوی دولت به مشاوران اعلام شود و مشاوران از پذیرش فروش واحد با قیمت بالاتر از مبلغ اعلامی خودداری نمایند. با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
کاملا موافقم. لااقل یک کف و سقف قیمت برای زمین هر منطقه و در نتیجه هزینه ساخت آپارتمان لحاظ شود و هرکه بیشتر خواست بفروشد ازش مالیات بگیرند تا اینطوری سلیقه ای قیمت دادن. کنترل و مهار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ تير ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۷:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۷
صد درصد مقصر هستند
آخرین اخبار