پیگیری مطالبات دامداران با ممنوعیت صادرات خوراک دام

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به درخواست دامداران و پیگیری‌های انجام شده صادرات خوراک دام ممنوع اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هدایت اله رحیمی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به درخواست دامداران و پیگیری‌های انجام شده توسط این سازمان و دستور وزیر جهاد کشاورزی از ششم تیر صادرات انواع یونجه، کاه و کلش، ذرت دامی، جو، گندم دامی، انواع سبوس، کنجاله، سویا، انواع تفاله، چاودار و سورگوم ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مصوب شیر هزار و ۴۴۰ تومان و قیمت خریداری شده توسط کارخانجات استان فارس هزار و ۳۵۰ تومان است و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، پیگیری‌هایی به منظور اصلاح قیمت شیر در سطح ملی از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس و سایر ارگان‌های مرتبط صورت گرفته است که نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر برای کمک به دامداران، خرید حمایتی شیر با قیمت هزار و ۴۴۰ تومان در سطح استان در حال انجام است و شیر‌های با کیفیت مناسب توسط تعاون روستایی خریداری می‌شود و با توجه به قرارداد منعقده با کارخانجات شیر استان به شیر خشک تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: کمبود نهاده‌های دامی استان از مشکلات مطرح شده توسط دامداران بود که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و مصوبات هیئت وزیران تمام نهاده‌های دامی با ارز دولتی تهیه، با قیمت مصوب و با کمترین افزایش قیمت نسبت به سال گذشته از هفته آینده در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به این که ارز‌های تخصیص داده شده، برای قیمت نهاده‌های دامی، ارز دولتی است، سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت کامل و مستمر خود را در فروش‌های وارداتی به دامداران دارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اقدامات صورت گرفته در رفع مشکلات مالی و سرمایه در گردش واحد‌های دامداری نیز اشاره کرد و گفت: معرفی آن‌ها برای اخذ وام‌های اشتغال زایی به کارگروه تسهیلات استان و پیگیری ادامه فرآیند و اخذ وام با بهره تک رقمی به دامداری انجام شده است.

رحیمی گفت: با توجه به اهمیت تولیدات دامی در اقتصاد استان، مسایل و مشکلات تولیدکنندگان این بخش در جلسات شورای کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و جلسات بحران استان به صورت مداوم مطرح و پیگیری می‌شود، که از جمله می‌توان به پیگیری رفع مشکل قطعی برق واحد‌های مرغداری و دامداری، از ادارات مربوطه در سطح اشاره کنیم.
انتهای پیام/ر

مطالبات دامداران با جدیت دنبال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار