مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:

شرکت برق برنامه ای برای خاموشی ها ندارد

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اعلام کرد : قطع برق بستگی به میزان مصرف و مدیریت مصرف مشترکان دارد و شرکت برق برنامه ای برای خاموشی ها ندارد.

محمد علی اکبری در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علت اصلی خاموشی ها را  به دلیل پیشی گرفتن میزان مصرف از میزان تولید برق در سطح کل کشور  دانست و گفت: مدیریت بار در کل کشور در حال انجام است ؛ این میزان مصرف در پنج روز اول هفته از ساعت 12 تا 17 افزایش می یابد و بیشتر از تولید است که نیاز به مدریت مصرف احساس می شود 

وی با بیان اینکه میزان کسری برق در طول سال در حدود02/0 درصد است  و با مدیریت مصرف مشترکان  این میزان  کسر انرژی قابل مدیریت است ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر این میزان تولید جوابگوی میزان مصرف است  در ساعات اوج مصرف ، میزان مصرف برق به اندازه ای زیاد می شود که شبکه برق را در برخی از ساعات دچار اختلال می کند و  برای رفع این مشکل باید مصرف و تقاضا مدیریت شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در مورد جدول مدیریت بار گفت : این جدول احتمالی است و شرکت برق برنامه ای برای خاموشی ها ندارد و قطع برق و بستگی به میزان مصرف و مدریت مصرف مشترکان دارد. در این خاموشی ها هیچ استثنایی وجود ندارد و در این زمینه سعی شده عدالت اجتماعی در نظر گرفته شود .

به گفته علی اکبری ، یکی از محدودیت های تولید برق در کشور به دلیل کمبود آب در نیروگاه های آبی است که این نیروگاه ها در ساعات اوج مصرف برق وارد مدار می شود ؛ سهم نیروگاه های آبی در این میان 15 درصد  معادل 10 هزار مگا وات کل برق مصرفی در کشور است که به دلیل کمبود آب در پشت سد ها در حدود 4 هزار مگاوات از این تولید را امسال از دست داده ایم .

وی گفت : به دلیل کمبود آب در اصفهان نیروگاه های برق آبی اصفهان با توان در حدود 10 درصد مشغول فعالیت است و همچنین نیروگاه سد زاینده رود اصفهان از آذرماه سال گذشته کاملا از مدار خارج شده . مشکل کمبود آب در تولید برق به همینجا ختم نمی شود ، نیروگاه های حرارتی نیز به دلیل کمبود آب دچار مشکل شده است و توان تولید 100 درصد را ندارند.

 علی اکبری ادامه داد : با وجود اینکه روز دوشنبه 11 تیرماه  56700 مگاوات برق در کشور تولید و رکورد تولید برق در کشور شکسته شد با این حال به دلیل نبود مدریت مصرف در بین مشترکان شاهد خاموشی بودیم ؛ در صورتی که مدیریت مصرف در کشور صورت نگیرد و میزان مصرف از میزان تولید پیشی بگیرد  ، موجب بروز اختلال در شبکه توزیع برق می شود و شاهد خاموشی سراسری در کل کشور هستیم.

بنا بر اعلام وی ، در حال حاضر میزان تولید و میزان مصرف تقریبا برابر است و اگر در زمان اوج مصرف یکی از نیروگاه ها از مدار خارج شود شاهد خاموشی سراسری در کل کشور هستیم که این موضوع می تواند عواقب زیادی را در پی داشته باشد ولی برای جلوگیری از خاموشی کمتر  وزارت خانه این خطر را پذیرفته است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان معتقد است با وجود افزایش 7 درصدی تعرفه برق و پیاده سازی طرح پلکانی باز هم شاهد کاهش میزان مصرف برق نبودیم که دلیل این موضوع ارزان بودن بهای مصرف برق است

علی اکبری شمار مشترکان این شرکت را در کل شهرستان اصفهان در حدود 1 میلیون و 135 هزار مشترک برق اعلام کرد که در حدود 78 درصد مشترکان خانگی هستند که در حدود 35 درصد انرژی اصفهان را مصرف می کنند. 16 درصد مشترکان برق اصفهان بخش  تجاری است که 12 درصد انرژی مصرفی به این بخش اختصاص دارد . مشترکان عمومی اداری در حدود 5 درصد که کمتر از 10 % انرژی مصرفی به مشترکان عمومی اختصاص داده می شود. مشترکان کشاورزی 1 درصد هستند که 13 درصد برق مصرفی را به خود اختصاص داده اند، همچنین 1 درصد مشترکان صنعتی هستند که 26 درصد برق مصرفی را به خود اختصاص می دهند .

 

انتهای پیام/م

خاموشی در اصفهان منتفی است

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار