توئیتر در دو ماه گذشته ۷۰ میلیون حساب کاربری جعلی را از کار انداخت

توئیتر در اقدامی جدید حدود ۷۰ میلیون حساب کاربری که اخبار جعلی را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند، حذف کرد.

توئیتر در دو ماه گذشته 70 میلیون حساب کاربری جعلی را از کار انداخته استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، توئیتر در تازه‌ترین اقدام خود به جنگ با اخبار و حساب‌های جعلی رفت. بر اساس گزارش واشنگتن پست، مسئولان این شبکه اجتماعی در دو ماه اخیر بیش از 70 میلیون حساب کاربری جعلی را از کار انداخته‌اند و این کار همچنان با سرعت در حال انجام است. تعداد این حساب‌های جعلی در توئیتر از اکتبر تا به حال دوبرابر شده است. در اکتبر بود که توئیتر به کنگره آمریکا اعلام کرد روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با حساب‌های کاربری جعلی اقدام به انتشار اخبار جعلی کرده است.

جالب است بدانید که حذف حساب‌های کاربری از توئیتر به کاهش تعداد کاربران  خواهد انجامید و این برای شبکه اجتماعی بزرگی مانند توئیتر اصلا خوب نیست چرا که توئیتر هر ماه افزایش تعداد حساب‌های کاربری فعال خود را اعلام می‌کند اما این میزان در سال اخیر راکد مانده است. هرچند توئیتر درباره اینکه تعداد حساب‌های کاربری فعال در این شبکه اجتماعی کاهش یافته یا نه هیچ واکنشی در مقابل خبر واشنگتن پست نشان نداده است.

اما دیدن اینکه توئیتر برای توقف این حساب‌های کاربری جعلی تلاش خود را می‌کند، مایه امیدواری است چرا که توئیتر به کیفیت اهمیت می‌دهد. توئیتر این روزها جایگاهی برای انعکاس مسائل مهم روز شده و تعجبی ندارد که در این جایگاه قرار بگیرد. توئیتر ممکن است در گزارش سه ماهه خود تعداد حساب‌های جعلی را که حذف شدند، اعلام کند اما اگر این تعداد زیاد باشد و کاربران این شبکه اجتماعی به مقدار زیادی کم شده باشند احتمال دارد خبری از تعداد آن‌ها نشنویم. در هر حال همه منتظریم تا در گزارش سه ماهه این شرکت نتایج به دست آمده را ببینیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فناوری ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار