بخشدار مرکزی بافق گفت: ۱۴۰ درصد تسهیلات جهت ایجاد اشتغال به روستائیان داده شد.

اختصاص تسهیلات جهت ایجاد اشتغال برای روستاییان در بافقداوود پورامینی بخشداری مرکزی بافق در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزدبه اقدامات انجام شده در روستاها جهت ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تا کنون ، در بحث تجمیع عوارض معادن، روستاهای بافق نسبت به سال های گذشته سی درصد کاهش درآمد داشتند.

 پورامینی گفت: عوارض خارج از حریم شهر نیز که در اختیار بخشداری بود بصورت کشوری از عهده بخشداری خارج و وارد خزانه شد.

وی در ادامه سخنان خود ابا اشاره به کسب رتبه اول استانی توسط شهرستان بافق در زمینه ارائه تسهیلات اشتغال به روستاییان تصریح کرد : ۱۴۰ درصد تسهیلات جهت ایجاد اشتغال به روستائیان داده شد. 

بخشدار مرکزی بافق زنده کردن فضای روستاها را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این نهاد عنوان کرد و بیان داشت : برگزاری جشن های ورزشی ، فرهنگی ، مذهبی و ... سبب گردآوری و حضور مردم در روستاها شده است.

پور امینی با اشاره به نحوه امارگیری سامانه سیب وزارت بهداشت بیان کرد: بسیاری از روستایی ها از خانه بهداشت روستا استفاده نمیکنند و از مراکز درمانی سطح شهر استفاده میکنند همچنین از طرفی روستاها جمعیت فصلی متفاوتی دارند که بر این اساس شاهد کاهش سطح درآمدهای واریزی بر اساس جمعیت بودیم.

وی خاطر نشان کرد : این سه اتفاق میتوانست بخشداری و دهیاری روستاها را زمین بزند اما با کمک معادن، ارگان ها ، بخش های خصوصی و تلاش دهیاری ها کمک هایی جمع آوری شد. 

گفتنی است: تکمیل گاز رسانی ، بهبود وضع آبرسانی روستاها و احداث جاده گزوئیه سبزدشت بافق از دیگر مباحثی بود که پورامینی در این نشست به انها اشاره کرد.

انتهای پیام/ غ

 

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار