بابلسر میزبان اجرای پایلوت نخستین مدرسه بارداری کشور

مدیر اجرایی طرح مدرسه بارداری از تشکیل نخستین مدرسه بارداری کشور در هادیشهر بابلسر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، طاهر صالحیان مدیر اجرایی طرح مدرسه بارداری با اشاره به تشکیل نخستین مدرسه بارداری کشور در هادیشهر بابلسر گفت : دراین طرح آزمایشی، مادران چهارماه قبل ازبارداری تا دوسالگی کودک برای تحویل فرزندانی خلاق و باهوش به جامعه آموزش‌هایی درزمینه روانشناسی، موسیقی، فن بیان، تخیل، احساس، خلاقیت، ورزش بارداری، مامایی وتغذیه را فرا می‌گیرند.

وی افزود: این طرح به سازمان بهزیستی پیشنهاد داده شد که درصورت موافقت، مدرسه بارداری قبل از مهد تعریف ودرسراسرکشور مجوز داده خواهد شد.

صالحیان گفت: طرح مدرسه بارداری به وزارت بهداشت کشورگرجستان هم معرفی شد تا همگام با فعالیت در ایران به کشور‌های اروپایی هم ارائه شود.

وی با بیان اینکه دراین طرح که ضمن سلامت مادر و جنین درکنار رشد جمعیت به کیفیت نسل پرداخته می‌شودافزود: اهداف ملی آن یکپارچه سازی آموزش و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه است، علاوه بر آموزش، خدمات رفاهی همچون گردش در طبیعت، استخر، بسته‌های میوه و تنقلات هم به مادران داده می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش پیش از تعلیم گفت: اغلب مادران تربیت فرزندان خود را ازدوسالگی آغازمی کنند درصورتی که شخصیت کودک، قبل از تولد و حین بارداری شکل می‌گیرد.

انتهای پیام /ر

تشکیل نخستین مدرسه بارداری کشور در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار