تهدید سناتور آمریکایی علیه کره شمالی: هرگز خواب راحت نخواهید داشت

با ایجاد اختلاف در روند گفتگوها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن، لیندسی گراهام، قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکا، کره شمالی را تهدید کرد.

تهدید مقامات آمریکا علیه رهبری کره شمالی: نمی‌دانید و گرنه آسوده نمی‌خوابیدیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، در میانه روند گفتگوها بین آمریکا و کره‌شمالی یک سناتور جمهوری‌خواه این کشور بار دیگر پیونگ‌یانگ را تهدید کرد.

بنا به گزارش وب‌سایت «هیل» وابسته به کنگره آمریکا،  سناتور لیندسی گراهام،‌ روز یکشنبه با اشاره به ابراز تأسف اخیر کره ‌شمالی از خواسته‌های غیرمعقول آمریکا گفت:‌ احتمالا دولت چین به کره‌ شمالی فشار آورده است تا هنگام گفتگو با مذاکره‌کنندگان آمریکایی در جریان سفر مایک پمپئو به این کشور، موضع سخت‌تری اتخاذ کند.

وزارت خارجه کره شمالی روز شنبه  مذاکرات با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، را تاسف بار خواند و اعلام کرد واشنگتن درخواست‌های یکجانبه در خصوص خلع سلاح هسته‌ای مطرح می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه بعد از دو روز رایزنی و دیدار با مقام‌های کره شمالی، پیونگ یانگ را به مقصد توکیو ترک کرد. وی هنگام ترک کره‌ شمالی مدعی شد گفتگوها با مقامات کره شمالی «بسیار سازنده» بوده است.

«لیندسی گراهام» جنگ تجاری کنونی بین آمریکا و چین را مهمترین انگیزه احتمالی پکن برای تأثیرگذاری منفی بر روند گفتگوهای آمریکا و کره شمالی می‌داند. وی  افزود:‌ من دستان چین را در این ماجرا دخیل می‌بینم. ما هم‌اکنون در حال جنگ تجاری با دولت چین هستیم.

وی همچنین با هشدار به پکن درخصوص گام‌نهادن در جنگ تجاری با آمریکا مدعی شد در جنگ تجاری بین آمریکا و چین،‌ واشنگتن «گلوله‌های بیشتری از آنها دارد، ما می توانیم صدمات بیشتری به آنها وارد کنیم» و هیچ شکی نیست که چین در موضع‌گیری‌های اخیر کره شمالی نقش دارد.

این سناتورآمریکایی در پایان با تهدید مقامات کره شمالی اظهار کرد:‌ خطاب به دوستان کره شمالی، گرچه هنوز نمی‌توانم آنها را دوست خطاب کنم، می‌گویم،‌ شما به مایک پمپئو گفتید «آیا خوب خوابیدید؟» اگر می‌دانستید که ما می‌توانیم چه اقداماتی علیه رهبری کره شمالی انجام دهیم، هرگز خواب راحت نداشتید.

انتهای پیام/

سخنان تهدیدآمیز مقام آمریکایی علیه پیونگ‌یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار