باید از همه ظرفیت‌های سیستان بهره برداری کرد

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلام گفت: باید از همه ظرفیت‌های سیستان بهره برداری کرد زیرا تنها با مدیریت صحیح می‌توان اهداف توسعه‌ای را در این منطقه محقق کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی کیخا نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی  در جلسه راهبردی اقتصاد مقاومتی که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در محل فرمانداری زابل برگزار شد،گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه سیستان انتظار داریم دولت در شرایط سخت نیز در کنار مردم باشد.

کیخا اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص منطقه سیستان انتظار داریم دولت در شرایط سخت نیز در کنار مردم باشد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه متوازن در استان سیستان و بلوچستان افزود:عدم توسعه فعالیت‌های اقتصادی در منطقه سیستان سبب شده تا نهاد‌هایی همانند شهرداری‌ها هم ضعیف باشند و توان انجام فضاسازی و زیباسازی در شهر‌ها را نداشته باشند.

نماینده مردم سیستان در مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات این منطقه نبود زمین دولتی است که این معضل مانع اجرای پروژه‌های مختلف در منطقه سیستان شده است.

وی ادامه داد: از همین رو باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف از جمله راه، واردات و صادرات، بازارچه‌های مرزی و همچنین ایجاد شهرک صنعتی به سمت توسعه منطقه سیستم قدم برداشت.

کیخا با اشاره به اینکه اقشار آسیب پذیر در این منطقه نیازمند توجه ویژه هستند، گفت: همچنین لازم است به صنعت فرش که هنر اصیل منطقه سیستان است توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های سیستان بهره برداری کرد، زیرا تنها با مدیریت صحیح می‌توان اهداف توسعه‌ای را در این منطقه محقق کرد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع اشتغال مهمترین مسئله است که باید در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت و معدن برنامه‌های متعددی در کشور در بخش نساجی و بهره گیری از صنایع دریایی و همچنین صادرات و واردات پیش بینی کرده است، بیان کرد: در این راستا در بخش تولید پوشاک ۶ استان انتخاب شده اند که سیستان و بلوچستان نیز از آن جمله آنهاست.

کیخا ادامه داد: طبق این طرح در بخش نساجی در هر استان ۲۰ کارگاه راه اندازی می‌شود و ۹۰ درصد تسهیلات نیز پرداخت می‌شود که فعال نگه داشتن این واحد‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

دولت در شرایط سخت باید در کنار مردم باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار