چند هواپیمای مسافربری در جهان وجود دارد؟

سازمان‌های مرتبط با صنعت هوانوردی آمار‌های متعددی درباره تعداد هواپیما‌های مسافربری در جهان ارائه می‌کنند.

چند هواپیمای مسافربری در جهان وجود دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی در سال 2017 هواپیماها حدود 4 میلیارد مسافر را بین نقاط مختلف جهان جابجا کرده‌اند. این عدد معادل نصف تعداد ساکنان کره‌زمین و دو برابر تعداد مسافران در 12 سال پیش است. براساس پیش‌بینی‌ها این رقم در سال 2036 به 7 میلیارد و 800 میلیون مسافر خواهد رسید. این در حالی است که چه از زمان ممکن شدن پرواز انسان تنها حدود 100 سال می‌گذرد و در این مدت زمان هواپیماها به مهم‌ترین وسیله حمل و نقل جهان تبدیل شده‌اند.

این افزایش روز افزون تعداد مسافران، نیاز به هواپیماهای جدید را نیز به همان سرعت بالا برده‌ است. جهان امروز نیاز به بوئینگ‌ها، ایرباس‌ها، امبرایرها، سوخوها، میتسوبیشی‌ها و هواپیماهای دیگری دارد؛ هر روز بیشتر از دیروز.

چند هواپیمای مسافربری در جهان وجود دارد؟

در جهان امروز چند هواپیما وجود دارد؟ پاسخ دادن به این سوال کار ساده‌ای نیست، زیرا که دنبال کردن و شمردن هواپیماهای دنیا کاری ناممکن است. با این احوال بر اساس آمار شرکت مشاوره هوانوردی اسنت حدود 23 هزار و 600 فروند هواپیمای مسافربری و باربری در جهان وجود دارد و گمان می‌رود 2 هزار و 500 فروند دیگر نیز در انبارها موجود است.

آمار دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. وبگاه airliners.net معتقد است مجموع هواپیماهای تجاری و نظامی جهان، بدون احتساب هواپیماهای سبک، 39 هزار فروند است و در طول تاریخ هوانوردی بیش از 150 هزار فروند هواپیما وجود داشته است.

ایکائو، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی می‌گوید که حجم ناوگان حمل و نقل هوایی جهان هر 15 سال یک بار دو برابر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این اتفاق در سال 2030 مجددا تکرار شود. شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز با تایید این امر می‌گوید که جهان در 20 سال آینده به 39 هزار و 620 هواپیمای جدید نیاز دارد و در سال 2037، بدون در نظر گرفتن تعداد هواپیماهایی که به دلیل کهنگی از رده خارج می‌شوند، باید 62 هزار و 220 هواپیما در جهان وجود داشته باشد. باید در نظر گرفت که در همه این آمارها تنها هواپیماهای مسافربری لحاظ شده‌اند.

چند هواپیمای مسافربری در جهان وجود دارد؟

سخنگوی شرکت بوئینگ گفت: «برآوردهای ما بر اساس میانگین رشد شرکت‌های هواپیمایی و نرخ تعویض هواپیماهای قدیمی و ناکارآمد است. بدون شک تعداد مسافران نیز به شکل ویژه‌ای در حال افزایش است.»

آمارها نشان می‌دهد هواپیماهای خانواده Boeing 777 با بیش از 6 هزار فروند و همچنین هواپیماهای خانواده airbus a320 نیز با همین تعداد پرتعدادترین هواپیماهای مسافری جهان در حال حاضر هستند.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

تعداد هواپیماهای مسافربری جهان چقدر است؟

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار