قطعی برق تأثیر بسیاری روی قطعی آب دارد

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان کرمانشاه، گفت: قطعی برق تأثیر بسیاری روی قطعی آب دارد چرا که قطع برق منجر به توقف عملیات پمپاژ و در نتیجه قطعی و کاهش ذخایر آب مخازن می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه داوودی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به تأثیر قطعی برق بر روی قطعی آب و توقف عملیات پمپاژ و در نتیجه قطعی و کاهش ذخایر آب مخازن  گفت: شهرهای کرمانشاه، سنقر، کنگاور، اسلام آبادغرب، شاهو، جوانرود، صحنه و سرپل ذهاب، قصرشیرین و سومار بیشترین تنش آبی را دارند.

وی گفت: علاوه بر اینکه در شهر کرمانشاه بیش از 600 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، با کمبود 80 هزار متر مکعب مخزن نیز مواجه هستیم و خطوط بین مخازن هم اجرا نشده است به همین دلیل در بعضی مناطق و در پیک مصرف، با افت فشار و کمبود آب مواجه هستیم.

داوودی افزود: در حال حاضر از خط اصلی انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه روزانه 600 لیتر در ثانیه آب دریافت می کنیم اما تصفیه خانه جدید و خط انتقال جدید آب سد گاوشان هنوز به بهره برداری نرسیده و در اختیار شرکت آب منطقه ای است.

وی افزود: همزمان با گرم شدن هوا در شهرهای استان بین 30 تا 50 درصد مصرف آب افزایش یافته است که این خود موجب می شود برخی شهروندان با افت فشار آب مواجه شوند.

داوودی گفت: در شهر سرپل ذهاب ظرفیت ایستگاه پمپاژ سراب گرم افزایش داده شده و به حداکثر ظرفیت خود رسیده که تا حدودی منجر به کاهش مشکلات تأمین و توزیع آب شده است اما با این وجود مشکلات به طور کامل مرتفع نشده و بخشی از مشکلات به قوت خود باقی است و بیشتر از این نیز امکان افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ نیست.

انتهای پیام/د

تنش آبی در شهرستان های کرمانشاه به وجود آمده است

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.