سرود ملی هر کشوری عصاره آن کشور است

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت:سرود ملی هر کشوری عصاره آن کشور است و همه ملت‌ها سرود ملی را ایستاده و با احترام می‌خوانند به دلیل این‌که همه تاریخ و عظمت یک ملت در آن نهفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی باقرزاده شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه نوزدهمین جشنواره اردوی دانش آموزان عشایر اظهار کرد: از ویژگی مهم عشایر، مهمان‌نوازی آنان است که اگر به این موضوع اعتقادی نداشتم در این اختتامیه شرکت نمی‌کردم چراکه از نزدیک شاهد عینی این مدعا بوده‌ام.

وی ادامه داد: سرود ملی هر کشوری عصاره آن کشور است و همه ملت‌ها سرود ملی را ایستاده و با احترام می‌خوانند به دلیل این‌که همه تاریخ و عظمت یک ملت در آن نهفته است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مقام شهدا در سرود جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر در حال حاضر خود را مخاطب شهدا بدانیم، آن‌ها از پایندگی و جاودانگی انقلاب اسلامی سخن به میان می‌آورند که نیاز است به‌عنوان یک دانش‌آموز به این موضوع دست پیدا کنیم.

باقرزاده ادامه داد: اگر ملتی بخواهد جاودان بماند و پایدار مسیر خود را طی کنند لازم است در سه مسیر حوزه علم و دانش؛ فن و مهارت و سرمایه گام بردارند تابه نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه مشخصه‌ای است که انسان را در رسیدن به مقصود کمک می‌کند اما به تنهایی راه گشا نبوده و باید موضوعات دیگر را نیز مدنظر داشت.

رئیس سارمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: در این میان شکل‌گیری سرمایه فرهنگی موضوعی مهم است و آنچه به این اردو ارزش می‌دهد ارتقای سرمایه فرهنگی این مرزوبوم است؛ خیلی از کشورها سرمایه انسانی دارند اما چون انسان متخصص ندارند سرمایه را از دست خواهند داد.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در این اردو گفت: شما در تبیین شکل دیگر سرمایه که همان سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد، مشارکت، گذشت و ایثار است در این اردو شرکت کرده‌اید.

باقرزاده در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه روان‌شناختی از دیگر سرمایه‌هایی است که شما نسل جدید باید آن را در خود پرورش دهید که عبارت است از تکیه‌بر ظرفیت‌ها و استعدادها، خوش‌بینی و باور به‌اتفاق خوب.

 

انتهای پیام/م

اختتامیه نوزدهمین جشنواره اردوی دانش آموزان عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.