نجات زمین‌های کشاورزی جویبار از تنش کم آبی با انتقال آب سد البرز به سیاه رود

با انتقال آب سد البرز به رودخانه سیاه رود به میزان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه،تنش کم آبی در سطح بخش مرکزی جویبار کاهش یافت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار در سومین همایش شورا‌ها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان جویبار گفت: با انتقال آب سد البرز  حدود ۴۰۰ هکتار از زمین هایکشاورزی این شهرستان که چندین سال قابل‌کشت نبود به زیر کشت شالی رفت.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی کشور، کشت دوم شالی در تمام زمین‌های کشاورزی ممنوع اعلام‌شد که شورای اسلامی روستا‌ها باید به کشاورزان اطلاع‌رسانی کنند.

مدانلو گفت: شورا‌های اسلامی شهر و روستا نماد عینیت یافتن مردم‌سالاری دینی و نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه اسلامی و همچنین دهیاران پرتلاش به‌عنوان منتخبین شورا‌های اسلامی روستا، از مردمی‌ترین نهادها، مسئول در اعمال مدیریت و توسعه روستا‌ها هستند.

بخشدار مرکزی جویبار به اقدامات مطلوب در روستا‌های بخش مرکزی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: احداث ساختمان شورا و دهیاری در روستای اسماعیل کلای بزرگ، توزیع ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح دهیاری‌های بخش مرکزی، انجام طرح هادی در چند روستا و اجرای این طرح در ۵ روستای دیگر در سالجاری، طرح‌های برق و آب‌رسانی به اراضی کشاورزی ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این بخش بود. 

انتهای پیام/آ

زمین‌های کشاورزی جویبار از خشکسالی نجات یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار