فوتسالیست خوزستانی با موفقیت های ملی

طاهره مهدی پور، دروازه بان 21 ساله اهل ایذه یکی از غرورآفرینان خوزستانی تیم ملی است که افتخارات فراوانی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هرسال که لیگ برتر فوتسال بانوان برگزار می شود بازیکنان برتر دیده می شوند، به تیم ملی راه پیدا می کنند و در مسابقات مختلفی چون جام جهانی و رقابت های آسیایی شرکت می کنند، اما کم تر کسی توجه ای به آن ها می کند و خبرهای کم تری معطوف به بانوان پر تلاش این رشته می شود.

اکنون قهرمانی آسیا که برای دومین بار پیاپی نصیب تیم پرافتخار کشورمان شد باعث گردید اندکی توجه ها به سمت بانوان زحمتکش تیم ملی فوتسال کشیده شود.

چند تن از بازیکنان با ارزش این تیم افتخار آفرین که این روزها مورد توجه رسانه های خبری و مردم قرار گرفته اند از اهالی استان خوزستان هستند.

فوتسالیست خوزستانی با موفقیت های ملی

در این خصوص با طاهره مهدی پور، بانوی ملی پوش ایذه گفتگو کردیم:

از چه سنی فوتبال را شروع کردید و چرا این رشته ورزشی را انتخاب کردید؟

 من از سن 12 سالگی فوتسال را شروع کردم و به دلیل علاقه ی زیادی که به این رشته ورزشی داشتم آن را انتخاب کردم

چه روندی را طی کردید تا به تیم ملی رسیدید؟

 من سخت تمرین می کردم چون هدفم همیشه دعوت شدن به تیم ملی بود آن زمان من بازیکن تیم دانیال ایذه بودم و با پشتکار فراوانی که داشتم و زحمات زیادی که مربیان برایم کشیدند توانستم به تیم ملی دعوت شوم و از بین 25 دروازه بان من انتخاب شدم.

فوتسالیست خوزستانی با موفقیت های ملی

در خصوص رقابت های قهرمانی آسیا و سطح این مسابقات توضیح دهید.

این مسابقات نسبت به مسابقات 2015 سطح بالاتری داشت. ما برای این قهرمانی سختی های زیادی کشیدیم، اردوهای مستمر و طولانی مدتی را پشت سر گذاشتیم، بازی های تدارکاتی خیلی خوبی داشتیم و با اختلاف همه تیم ها را شکست دادیم. این نشان می دهد که فوتسال ایران نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

چه سختی ها و مشکلاتی را برای رسیدن به این قهرمانی پشت سر گذاشتید؟

2 سال تمام هر روز تمرین کردیم، سختی کشیدیم و از خانواده های خود دور ماندیم. این پیروزی را مدیون مربی همچنین الان خانم مظفر هستیم.

فوتسالیست خوزستانی با موفقیت های ملی

هنگامی که این ورزش را انتخاب کردید خانواده شما چه واکنشی داشتند و چقدر از تصمیم شما حمایت کردند؟

 ابتدا خانواده با این تصمیم مشکل داشتند چون این دید وجود داشت که فوتسال ورزشی پسرانه است و از طرفی این رشته به قدر کافی در شهرستان ما شناخته شده نبود و مورد توجه قرار نمی گرفت و طبیعی بود که خانواده مانع من بشوند در یکی 2 سال اول خانواده ام کمی مشکل داشتند، ولی کم کم با اصرارهای من راضی شدند و از یکی 2 سال بعد که به طور حرفه ای وارد فوتسال شدم تا الان خانواده همیشه پشت من بوده و حمایتم کرده اند.

روزانه چقدر از وقت خود را صرف فوتسال می کنید؟

 ما در طول روز 4 ساعت تمرین می کنیم، 2 ساعت صبح و 2 ساعت بعد از ظهر

آیا مسابقات لیگ فوتسال آقایان و همینطور لیگ های خارجی را دنبال می کنید؟

 لیگ فوتسال ایران را بله دنبال می کنم ولی خارج از کشور را خیر

فوتسالیست خوزستانی با موفقیت های ملی

به غیر از فوتسال مشغول چه فعالیت های دیگری هستید؟

 من از بچگی علاقه زیادی به رشته های رزمی داشتم به همین دلیل از چند سال قبل ووشو را آغاز کردم و به مسابقات انتخابی تیم ملی هم رفتم ولی چون باید بین فوتسال و ووشو یکی را انتخاب می کردم و برایم سخت می شد هر دو را با هم ادامه دهم فوتسال را انتخاب کردم و الان به صورت تفریحی اوقات فراغتم را ووشو کار میکنم.

ورزش فوتسال با توجه به زمان زیادی که باید صرف آن کنید چه تاثیراتی در زندگی شما داشته و چقدر بخش های دیگر زندگی تان را تحت شعاع قرار داده است؟

 ما 6 ماه در سال را درگیر مسابقات لیگ هستیم بعد از آن اردوهای تیم ملی شروع می شود و بین این دو شاید یک ماه و حتی کمتر از ان استراحت داشته باشیم که این مدت را در کنار خانواده هستم تا لیگ بعدی آغاز شود ما به طور مدام درگیر فوتسال هستیم برای همین فرصتی باقی نمی ماند که به فعالیت های دیگری مشغول شویم.

آیا فوتسال به عنوان شغل اصلی تامین کننده نیازهای مالی این بانوان این رشته است؟

 نه متاسفانه قراردادهای ما فقط به قدری است که بتوانیم خرج و مخارج روزانه را با آن بگذرانیم و به گونه ای نیست که بتواند نیازهای مالی ما را برطرف کند و بتوانیم برای آینده پشتوانه مالی داشته باشیم.

آیا ورزش استان همکاری های لازم برای رسیدن به تیم ملی با شما داشت و به اندازه ای ک به تیم ملی اقایان توجه می شود به شما توجه شد؟

معمولا به تیم فوتسال بانوان توجه کمتری نسبت به تیم فوتسال آقایان می شود. من به عنوان عضو کوچکی از ورزش خوزستان از مسئولین خواستارم نگاه ویژه تری به ورزش بانوان داشته باشند چون ما درآمد دیگری به جز فوتسال نداریم و درآمد ما به قدری نیست که بتوانیم برای آینده پشتوانه مالی داشته باشیم.

چه انتظاراتی از مسئولان دارید و چه مشکلاتی وجود دارد که نیازمند حل و بررسی است؟

 تیم های زیادی هستند که بازیکنان با استعدادی دارند اما به علت نداشتن اسپانسر و هزینه های رفت و آمد نمی توانند در مسابقات شرکت کنند و دیده شوند این مشکلات نیازمند پیگیری و بررسی از سوی مسولان است.

استقبال از بانوان خوزستانی تیم ملی فوتسال در استان به چه صورت بود؟

 خداروشکر استقبال شد، ولی فقط با حضور افراد معدود و خانواده.

آیا قدرانی ها لازم صورت گرفته و پاداشی از طرف مسولان استانی به شما داده شده است؟

 قول هایی داده شده اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

فوتسالیست خوزستانی با موفقیت های ملی

چه توصیه ای به دختران خوزستانی علاقمند به این رشته دارید و از کجا باید شروع کنند؟
 ورزش باعث می شود بدنی سالم و با نشاط داشته باشید بانوان عزیزی که به ورزش فوتسال علاقمند هستند می توانند با مراجعه به هیئت فوتبال شهرستان خود این ورزش را آغاز کنند و آینده ای درخشان داشته باشند.

اگر به گذشته برگردید باز هم این رشته ورزشی را انتخاب می کنید و یا سراغ فعالیت های پر در آمدتری می روید؟

 اگر به گذشته برگردم باز هم فوتسال را انتخاب می کنم چون برای من لذتی که از این ورزش می برم مهم تر از بحث های مالی است و فوتسال لذت بخش ترین کار در زندگی من است.

به نظرتان فوتسال بانوان خوزستان در چه جایگاهی ست و در جایگاهی که شایسته ی آن است قرار دارد؟

 خوزستان تیم های خیلی خوبی دارد که قهرمان کشور هم شده اند و قابلیت های فراوانی دارند و قطعا با حمایت مسئولان و تلاش بیش تر بازیکنان آینده ی بسیار روشن تری در انتظار فوتسال خوزستان است.

فکر می کنید چه اقداماتی نیاز است انجام شود تا شاهد تعداد بیشتری از بازیکنان خوزستانی دعوت شده به تیم ملی باشیم؟

استعدادهای زیادی در فوتسال خوزستان وجود دارد، معرفی این بازیکنان با استعداد از طرف باشگاه به باشگاه های لیگ برتری باعث می شود این بازیکنان در مسابقات دیده شوند و در آینده به تیم ملی دعوت شوند.

برای آینده چه برنامه ها و اهدافی دارید و دوست دارید به چه جایگاهی در فوتسال برسید؟

 هدف اصلی من بهترین گلر جهان و لژیونر شدن است.

رمز موفقیت طاهره مهدی پور چیست؟

 پشتکار و تلاش فراوانی که داشتم. من در گرما و سرما تمرین می کردم و عرق می ریختم، خیلی از لحاظ مالی سختی کشیدم ولی تمام سختی ها را باغ صبر و تلاش پشت سر گذاشتم تا امروز خداروشکر به موفقیت رسیدم.

انتهای پیام/ سمانه برون

صحبت های طاهره مهدی پور، بانوی ملی پوش ایذه درباره فوتسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار