عضو مجلس خبرگان رهبری:

وحدت رمز پیروزی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به فرموده امام خمینی (ره) «رمز پیروزی ما وحدت ما بود» و امروز هم رمز پیروزی همان وحدت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون اصفهانی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه در خصوص تکلیف روحانیت اظهار داشت: دو وظیفه و تکلیف برای روحانیت در قرآن کریم مشخص شده است که عبارت است از فهم دین و فراگیری احکام دینی و بعد از آن آموزش به دیگران.

وی افزود: این وظایف دارای مرتبه خیلی بالایی است به‌طوری‌که در روایت پاداش بزرگی برای آن مطرح‌شده است، چنانچه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «هرکس ابواب علم را فر بگیرد و احکام دین را تعلم کند برای اینکه به دیگران آموزش دهد به‌شرط آن‌که برای خدا باشد، خداوند پاداش هفتاد پیامبر به او می‌دهد».

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: و در روایت دیگر آمده است، هنگامی‌که پیامبر، امیرالمؤمنین را به‌منظور تعلیم احکام اسلامی به یمن اعزام می‌کردند به ایشان فرمودند: «به خدا قسم اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بهتر است از آنچه خورشید بر آن می‌تابد».

مقتدایی در ادامه با تأکید بر حضور روحانیون در بین اقشار مختلف مردم افزود: صبر نکنید مردم به‌سوی شما بیایند بلکه شما به میان مردم بروید و ارشاد و راهنمایی کنید چراکه پیامبر (ص) فرمودند: «آیا خبر ندهم به شما کسانی را که پیامبر نیستند و از شهدا نیستند، اما در قیامت انبیا و شهدا به مقام ایشان و جایگاهی که در محشر دارند حسرت می‌خورند و بر منبر‌هایی از نور هستند؟ گفتند یا رسول‌الله ایشان چه کسانی هستند؟ پیامبر فرمودند: آن‌ها کسانی هستند که موجب محبوبیت خدا پیش بندگان و همچنین محبوب شدن بندگان در پیشگاه خداوند هستند»

عضو شورا عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: روحانیت با راهنمایی و نشان دادن نعمت‌های الهی، محبت خدا را در دل‌های مردم زنده می‌کنید و رشد می‌دهید و زمانی که مردم اوامر الهی را اجرا و از نواهی خداوند اجتناب کردند، خداوند هم دوستشان خواهد داشت.

وی در خصوص اهمیت فعالیت علما و روحانیون در بحث آموزش احکام دین اذعان داشت: در روایات ما کسانی که عقیده را شناخته و ایمان آورده باشند، ولی احکام دین را ندانند ایتام آل محمد (ص) نامیده می‌شوند و در این خصوص امام حسن عسگری (ع) می‌فرمایند که پیامبر اکرم (ص) برای کسی که از روی محبت بر سر یتیمی دست بکشد به عدد هر مویی که از زیر دستش رد می‌شود قصری در بهشت وعده داده است و این برای یتیمی است که پدر ندارد.

مقتدایی اضافه کرد: آن یتیمی که اهمیت بیشتری دارد کسی است که از امام خود محروم است و در مسائل و احکام دین نمی‌تواند از امام بهره ببرد و در قیامت به آن‌کس که این یتیم را مورد عنایت قرار داده است که همان علما و روحانیت هستند، گفته می‌شود: «بمان و شفاعت کن و کسانی که از تو چیزی یاد گرفته‌اند را گروه‌گروه با خود به بهشت ببر».

وی خطاب به طلاب گفت: قدر کار خود را بدانید چراکه در قیامت می‌توانید شفاعت میلیون‌ها نفر را بکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات امروز کشور تصریح کرد: با توجه به مشکلات کشور و دعوت ضدانقلاب و دشمن به اغتشاش و هرج‌ومرج، امروز وظیفه من و شما بیشتر شده و باید مردم را آگاه کرد که در مقابل مسائل و مشکلات کشور نباید راهپیمایی به راه اندازند و اغتشاش ایجاد کنند چراکه این خواست بیگانگان است و انعکاس خواهند داد که مردم ایران نظام اسلامی را نمی‌خواهند و با ولایت‌فقیه مخالف هستند.

وی با تأکید بر لزوم وحدت در جامعه بیان کرد: وظیفه مهم دیگر ما دعوت مردم به آرامش و وحدت است چراکه به فرموده امام خمینی (ره) «رمز پیروزی ما وحدت ما بود» و رمز بقا پیروزی هم همان وحدت است و اگر بخواهیم به مردم بگوییم وحدت را حفظ کنید باید خودمان، بین روحانیت، طلاب و حوزه‌های علمیه وحدت داشته باشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان با اشاره به حضور در مرقد حاجی کلباسی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مراسم امروز این است که در مکان مقدس حوزه علمیه و در جوار مرقد مطهر علامه حاجی کلباسی برگزار شده است که ایشان مرد بزرگی بودند که بین علم و تقوا را جمع کرده دارای کراماتی بودند ازجمله دعای باران ایشان معروف است که در تخت فولاد مردم را جمع کرده و نماز باران خواندند و پس از نماز در‌های رحمت الهی بر استان اصفهان گشوده شد.

در ابتدا این مراسم فرزند چهره ماندگار تبلیغات دینی در استان اصفهان، مرحوم حجت الاسلام غلامرضا فیروزیان به‌طور مختصر به تبیین ابعاد شخصیتی وی پرداخت و اظهار داشت: وی در توصیه به طلبه‌ها سفارش می‌کرد که یادمان باشد این لباس روحانیت نماد کاسبی ما نیست بلکه لباس نوکری حضرت، ولی عصر است و حواسمان باشد به این لباس خیانت نکنیم و اگر یک شهریه از امام زمان (عج) توسط حوزه علمیه به ما پرداخت شد مکلف هستیم هر وظیفه‌ای برای ما پیش آمد عمل کنیم.

وی در پایان با توجه به مجاهدت و تکلیف مداری مرحوم فیروزیان افزود: وی مجاهدت را به غیر از شهر و محل سکونت خود قرار داده بود و هر کجا که احساس تکلیف می‌کرد حضور وفعالیت داشت به‌طوری‌که در ۹۰ سالگی درحالی‌که به‌شدت به خاک و گرما حساس بود به مدت دو ماه در جنوب کرمان برای ساخت منزل محرومان کارکرد.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.