افزایش ساعت بازدید از اماکن تاریخی در طرح سفر‌های تابستانه

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از افزایش ساعت بازدید از اماکن تاریخی در طرح سفر‌های تابستانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد:با توجه به آغاز سفر‌های تابستانی، یکی از اقدامات صورت گرفته، افزایش ساعت بازدید اماکن تاریخی- فرهنگی استان تحت پوشش این اداره کل بوده است که این اماکن در ۳ ماه تابستان از یک تا ۲ و نیم ساعت افزایش زمان بازدید را داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: در ماه‌های گذشته ساعت شروع بازدید در اماکنی همچون سعدی و حافظ ۷ و نیم یا ۸ صبح بود و تا ساعت ۲۱ یا ۲۲ شب ادامه داشت که سعی شد بر اساس بررسی آمار‌های مشخص شده میزان بازدید در ساعات اولیه صبح، ساعات بازدید صبح را به ۹ انتقال دهیم، اما از طرفی ساعات تعطیلی را به تاخیر بیاندازیم و اکنون مجموعه حافظیه تا ساعت ۲۴ شب و مجموعه سعدی نیز تا ۲۳ شب پذیرای حضور علاقمندان و گردشگران باز خواهند بود.

وی  ادامه داد: در شیراز مجموعه ارگ کریم خان از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۲:۰۰ شب، موزه پارس از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ شب، حمام وکیل از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ شب و موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و ۳۰ به صورت یکسره باز است.

وی، درخصوص ساعت اماکن تاریخی- فرهنگی در شهرستان‌های استان نیز اضافه کرد: مجموعه جهانی تخت جمشید از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰، موزه تخت جمشید از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، نقش رستم از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، نقش رستم از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، نقش رجب از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، نقش رجب از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، مجموعه جهانی پاسارگاد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، شهر جهانی طبیعی-تاریخی بیشاپور از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ و موزه آن از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، تنگ جهانی چوگان از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ و آتشکده جهانی فیروزآباد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ آماده خدمات رسانی به میهمانان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اجرای برنامه نور و صدا در مجموعه جهانی تخت جمشید در ۳ ماه تابستان یادآور شد: این برنامه، ۴ روز در هفته یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت ۲۰:۳۰ در این مجموعه برگزار می‌شود.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۳۲ نفر گردشگر داخلی از اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس بازدید کردند.

انتهای پیام/ن

بازدید گردشگران از آثار تاریخی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار