مدیر رادیو جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راهبردی‌ترین هدف کشور حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است/ تلاش ما مقابله با سیاه‌نمایی‌هاست

سیفی با اشاره به جدول پخش تابستانه رادیو جوان، از اهمیت حمایت از تولید داخلی و برنامه‌های این شبکه در راستای حمایت از تولید ایرانی گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعطیلات تابستان و فراغت جوانان و مخاطبان، فرصتی را به رسانه ملی می‌دهد تا برای برنامه‌سازی در قالب های مختلف تلاشی مضاعف کند. رادیو جوان هم با در نظر گرفتن اینکه بیشتر مخاطبانش را قشر جوان جامعه تشکیل می‌دهند، در این راستا قدم بر می دارد.
 
به همین بهانه، با مدیر شبکه رادیویی جوان درباره برنامه سازی این شبکه برای تابستان و سیاست های این شبکه به گفتگو نشستیم که در ادامه آن را می‌خوانید؛
 
 
 آقای سیفی مطلع صحبتمان را برمحوریت شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری می گذاریم. در جدول پخش جدید شبکه جوان و با روی کارآمدن برنامه های جدید، چه میزان حمایت از کالای ایرانی در دستور کار برنامه سازان قرار گرفته است؟
 
موضوع حمایت از کالای ایرانی و برنامه سازی در این‌باره خط مشی جدیدی برای شبکه‌ جوان به حساب نمی‌آید. کسانی که با قواعد اقتصاد مقاومتی آشنا هستند، به خوبی می‌دانند که از همان اول کشور تصمیم گرفت برای استقرار نظام اقتصادی بومی تلاش کند. یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین راهبرد‌ها برای رسیدن به این هدف، حمایت از تولید ایرانی بوده است.
 
شبکه‌ جوان بیش از ۳ سال است که در این‌باره، با برنامه ریزی جدی کار کرده است. من اعتقاد دارم هندوستان و چین با استفاده از همین راهبرد مهم‌ترین دست انداز‌های اقتصادی را رد کردند. کافی است بتوانیم تاریخ را به خوبی برای مردم بازگو، اهمیت اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را تشریح و فرهنگ سازی کنیم. با همین هدف، برنامه‌های بسیاری در شبکه‌ جوان طراحی شده که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به «کاوشگر»، «منهای نفت» و «جوان ایرانی سلام» اشاره کرد.

  رویکرد شما در شبکه جوان برای مقابله با دشمنان و شبکه های معاند چیست؟
 
مردم به خوبی مفهوم «هجمه‌های رسانه‌ای» را درک می‌کنند. به گمان من درک مردم از نیات و رویکرد‌های رسانه‌ها رشد کرده است. امروز مردم از خودشان می‌پرسند که این رسانه‌های ریز و درشت خبری، هزینه‌های گزاف باقی ماندن در سپهر رسانه‌ای را از کجا می‌آورند و در دنیایی که همه چیز بر محمل اقتصاد قرار گرفته است، این همه پول به خاطر کدام منفعت اقتصادی خرج‌ می‌شود؟
 
ما به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه‌ رادیویی کشور تلاش می‌کنیم با سیاه‌نمایی‌ها مقابله کنیم و در مقابل دروغ و امواج زرد بایستیم؛ اما اعتقاد داریم در کنار تمام این هجمه‌ها، مهم‌ترین راه برای مبارزه با هجمه‌ رسانه‌ای، خوب برنامه ساختن، به روز بودن و جا نماندن است. بهترین راه برای مبارزه این است که آن قدر خوب باشیم که میان این همه گزینه‌ داخلی و خارجی، از سوی مخاطب انتخاب شویم. این مهم‌ترین هدف شبکه‌ جوان است.
راهبردی‌ترین هدف کشور حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است
 
آقای سیفی با توجه به فرارسیدن ایام تابستان و اوقات فراغت بیشتر نوجوانان و جوانان، سهم برنامه‌های تفریحی رادیو جوان چند درصد افزایش پیدا کرده است؟
 
شبکه‌ جوان همواره کوشیده است به سمت برنامه‌های کوتاه با ضرب آهنگ بالا حرکت کند. توضیح چرایی این رویکرد از حوصله‌ این گفتگو خارج است؛ اما امسال، بر اساس نتایج واصله از سوی متصدیان افکارسنجی سازمان صدا و سیما، برنامه‌ای ۹۰ دقیقه‌ای با عنوان «خط آزاد» در جدول پخش قرار گرفته که مهمترین اقدام برای افزایش برنامه‌های تفریحی بوده است.
 
از سوی دیگر، در این فصل موضوعات بیشتر برنامه‌های شبکه ما، تابستانی می‌شود. شبکه‌ جوان همواره نگاهی ویژه به تابستان داشته است و مدیران امیدوارند تغییرات به وجود آمده در جدول پخش با استقبال مخاطبان این شبکه همراه باشد.

 در پایان، در سه ماهه تابستان شنوندگان رادیو جوان را به چه برنامه‌ای دعوت می‌کنید؟
 
دعوت می‌کنم «خط آزاد» را بشنوند و نقد کنند. همچنین «جوان ایرانی سلام»، «شمارش معکوس»، «توپ»، «کاوشگر»، «رادیوچی» و «اینجا شب نیست» برنامه‌هایی هستند که با توجه به فرارسیدن فصل جدید تابستانی شده‌اند و امیدواریم مردم در این فصل از شنیدنشان لذت ببرند.
 
انتهای پیام/
 

توضیحات مدیر شبکه رادیویی جوان درباره مقابله با هجمه دشمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۲ تير ۱۳۹۷
خیلی عالی بود دورد بر شما