سازمان ملل: یک چهارم کودکان جهان در کشور‌های گرفتار جنگ زندگی می‌کنند

رئیس آژانس کودکان سازمان ملل هشدار داد که از هر ۴ کودک در جهان یک نفر آن‌ها در کشور‌های گرفتار جنگ و فاجعه زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، «هنریتا فور»، رئیس آژانس کودکان سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که یک چهارم کودکان جهان (حدود 535 میلیون نفر) در کشورهایی زندگی می کنند که گرفتار مصیبت یا فاجعه است.

وی به کودکانی اشاره کرد که زندگی آنها در کشورهای جنگ زده ای از جمله یمن، مالی و سودان جنوبی از هم پاشیده است. این مقام سازمان ملل همچنین از کودکانی نام برد که بر اثر پا گذاشتن بر روی یک مین و یا حمله تروریستها به مدرسه شان کشته شده اند.

سوئد که در ماه جاری میلادی ریاست شورای امنیت را بر عهده داشت یک نشست با موضوع «مراقبت از کودکان امروز مانع درگیری های آینده می شود» ترتیب داد و از 15 کشور عضو این سازمان خواست که با تصویب یک قطعنامه اقداماتی را برای مراقبت و حفظ امنیت این کودکان انجام دهند.

نخست وزیر سوئد در این نشست اعلام کرد: ما اقدامات لازم را برای محافظت از کودکانمان انجام نداده ایم. 350 میلیون کودک امروزه تحت تأثیر این درگیری های جهان قرار گرفته اند.

برای نخستین بار در این قطعنامه سازمان ملل آمده است که کودکانی که در مناطق جنگ زده بزرگ شده و یا در این کشورها گرفتار شده اند، باید به عنوان یک قربانی در نظر گرفته شوند. در این قطعنامه همچنین ذکر شده است که آسیب پذیری کودکان دختر و پسر در این شرایط با یکدیگر متفاوت است و امکان دسترسی این کودکان به امکانات آموزشی، فیزیکی و بهداشتی بسیار ضروری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار