اختصاص 3 میلیارد تومان برای ساماندهی محور گردشگری امامزاده محسن(ع)

معاون امور عمرانی فرماندار همدان از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی محور گردشگری امامزاده محسن(ع) خبر داد.

اختصاص 3 میلیارد تومان برای ساماندهی محور گردشگری امامزاده محسن(ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا زمانی ،معاون امور عمرانی فرماندار همدان در کارگروه گردشگری و خدمات سفر شهرستان همدان با بیان اینکه در نوروز سال جاری تعداد اقامت‌کنندگان در همدان با رشد 127 درصدی مواجه بوده است، افزود: در نوروز سال 97، 217 هزار و 939 نفر گردشگر از نقاط مختلف کشور در همدان اسکان یافته‌اند.

وی ادامه داد: در نوروز امسال 8 هزار و 907 نفر یعنی 4.9 درصد ازگردشگران و مسافران در هتل‌ها، یک‌هزار و 163 نفر در هتل آپارتمان‌ها، 7 هزار و 437 نفر در خانه مسافرهای رسمی اقامت داشته‌اند.

معاون امورعمرانی فرماندار همدان ادامه داد: بیش از 67 هزار نفر تعداد پذیرش در کمپ‌ها و چادرها اقامت داشتند و در پارک‌ها و اماکن عمومی نیز اقامت 28 هزار و 329 نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه عموم مسافران و گردشگران همدان در چادر و کمپ‌ها اقامت می‌کنند، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مسافران برای استفاده از هتل‌ها، خانه‌مسافرها و درآمدزایی در این زمینه تشویق و ترغیب شوند.

زمانی خاطرنشان کرد: نوروز امسال بیش از 121 میلیون بازدیدکننده از اماکن گردشگری همدان دیدن کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 68 درصد افزایش بازدید داشته است.

وی در خصوص ساماندهی محورهای گردشگری در سطح شهر اضافه کرد: یکی از این محورها محور گردشگری امامزاده محسن(ع) است که 3 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز روشنایی، تعریض محور و روکش آسفالت آن اعتبار تخصیص یافته است.

معاون امور عمرانی فرماندار همدان یادآور شد: جانمایی کمپ‌های مسافران در مسیر سد اکباتان و احداث پارک 10 هکتاری در این مسیر، عملیات اجرایی توسط بنیاد مسکن با 850 میلیون تومان اعتبار در حال اجراست.

وی در مورد محور گنجنامه که در مواقع پیک مسافر مشکل تردد دارد، بیان کرد: برای بهسازی مسیر شهرستان تویسرکان به سمت گنجنامه یک پروژه ملی تعریف شده که در مرحله مطالعه قرار دارد.

زمانی در خصوص اقداماتی که برای ساماندهی ورودی‌های همدان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در کمیته برنامه‌ریزی برای ساماندهی هر کدام از ورودی‌ها از سمت جورقان و مریانج 500 میلیون تومان بودجه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها توجه به گردشگری در روستاها و مناطق بکر مورد توجه خاص گردشگران است، اظهار کرد: باید در کنار ارائه طرح‌های هادی در روستاها طرح‌هایی نیز برای ایجاد جاذبه گردشگری مورد توجه قرار گیرد و برای ارزانفود نیز مسیر راه دسترسی به عنوان یک ظرفیت در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/ج

3 میلیارتوان برای ساماندهی محور گردشگری امام زاده محسن (ع) اختصاص داده شد

برچسب ها: گردشگری ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.