سپاه استان بوشهر ۱۰۰۰ مسکن مددجویی در روستا‌ها می‌سازد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر ساخت سرپناه برای نیازمندان را یکی از رسالت‌های این نهاد دانست و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال یک‌هزار مسکن مددجویی با کمک سپاه استان در روستا‌ها ساخته می‌شود.

سپاه استان بوشهر ۱۰۰۰ مسکن مددجویی در روستا‌ها می‌سازدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در نشست شورای زکات شهرستان دشتی با بیان اینکه مردم این شهرستان به دین‌داری، تقوا و ولایت مداری مشهور هستند اظهار داشت: مردم شهرستان دشتی در برنامه‌های کمیته امداد مشارکت همه جانبه دارند و این مهم زمینه خدمت گذاری به مردم این شهرستان بیش از پیش فراهم کرده است.

وی دشتی را به عنوان سه شهرستان برتر استان در زمینه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به محرومان در سطح استان در برنامه‌های کمیته امداد دانست و افزود: این مهم نشان از روحیه انفاق و مسئولیت پذیری نسبت به همنوعان دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر، فقر را موضوعی اجتماعی دانست و تصریح کرد: فقر موضوعی است که پس از هر حادثه مترقبه و غیرمترقبه ایجاد می‌شود و کمیته امداد تاثیری در ایجاد آن ندارد.

لطفی بیان کرد: موضوعاتی مانند تصادفات جاده‌ای، طلاق، زلزله، سیل و برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در ایجاد فقر تاثیرگذار است که برخی از این شاخص‌ها در شهرستان دشتی در سنوات گذشته دیده شده است.

دبیر شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت شهرستان دشتی تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: این مهم نشان دهنده این است که سطح فقر در این شهرستان نسبت به شاخص جمعیتی بالاست که کمیته امداد به دنبال کاهش محرومیت‌ها با ارائه برنامه‌های توانمندسازی است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر مهمترین برنامه این نهاد را در راستای فقرزدایی، توانمندسازی خانواده‌ها در یک مدت زمان مشخص دانست و تاکید کرد: در شهرستان دشتی با توجه به بالابودن فرهنگ احسان و نیکوکاری مردم، انتظار می‌رود که نوع کمک‌ها مردم به سمت فقرزدایی پیش رود.

لطفی یکی از مهمترین مسیر‌های رفع فقر در یک جامعه را پرداخت زکات عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه ریزی مناسب در جمع آوری زکات، امکان هزینه کرد میزان زکات جمع آوری در هر منطقه ایجاد می‌شود که گامی مهم در عرصه رفع محرومیت در آن منطقه است.

دبیر شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه از محل زکات جمع آوری شده، می‌توان مشکل مسکن، جهیزیه، درمان بیماران، اشتغال برطرف کرد گفت: امسال در کنار ۵۰ سرفصل کاری، ساخت یک‌هزار مسکن مددجویی با کمک سپاه استان بوشهر در روستا‌ها در دستور کار است که ۱۵۰ واحد آن در شهرستان دشتی ساخته می‌شود.

لطفی با اشاره به اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی مددجویان خاطر نشان کرد: امسال برای ایجاد اشتغال خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در استان بوشهر، ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته است که به هر نفر بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: از دهیاران، بخشداران و شهرداران استان درخواست می‌شود ضمن اطلاع رسانی کامل زمینه حضور مردم برای دریافت این تسهیلات انجام دهند.

انتهای پیام/م

۱۰۰۰ مسکن مددجویی با کمک سپاه استان بوشهر در روستاها ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.