حمایت پکن از برگزاری نشست بین‌المللی برای حل مسئله فلسطین

وزیر خارجه چین حمایت کشورش را از تشکیل دولت مستقل فلسطینی و برگزاری نشست بین‌المللی با موضوع فلسطین اعلام کرد.

حمایت پکن از برگزاری نشست بین‌المللی برای حل مسئله فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر خارجه چین روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد این کشور از برگزاری نشست بین‌المللی با موضوع فلسطین حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین در 8امین نشست وزیران مجمع همکاری چین و کشورهای عربی اعلام کرد: چین همچنان قاطعانه از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با مرکزیت آن در قدس شرقی حمایت می‌کند و همچنین مشارکت بیشتر فلسطینیان در جامعه بین‌المللی و برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی جدید با موضوع فلسطین را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وانگ یی تاکید کرد جامعه بین‌المللی نمی‌تواند اجازه دهد مسئله فلسطین محو شود و همچنین نمی‌تواند اجازه دهد مسئله تشکیل دولت مستقل فلسطینی به موضوعی برای چانه‌زنی تبدیل شود. وزیر خارجه چین ضمن تاکید بر ادامه تلاش چین برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطین افزود: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم مردم فلسطین امید خود را از دست دهند».

پیشتر در روز سه شنبه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در مراسم افتتاحیه نشست وزرای مجمع همکاری چین و کشورهای عربی اعلام کرد پکن 15 میلیون دلار برای کمک به مردم فلسطین اختصاص داده است.

در ماههای اخیر و به دنبال انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اعتراضات طولانی مدت از سوی فلسطینیان شکل گرفت که با پاسخ خشونت‌آمیز نیروهای رژیم صهیونیستی همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار