عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش نرخ سود بانکی تیر خلاصی بر پیکر تولید

آرگون گفت:افزایش نرخ سود بانکی باعث افزایش بهره بانکی در کشور می‌شود و بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل سود کم فعالیت خود، امکان استفاده از این تسهیلات بانکی را پیدا نخواهند کرد.

افزایش نرخ سودبانکی تیر خلاصی بر پیکر تولیدعباس آرگون عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شرایط ارزی کشور اظهار کرد:ارز متغییری اساسی در اقتصاد کشور است که در بحث تورم، واردات و صادرات تاثیر اساسی می‌گذارد و از اهمیت قابل توجهی در اقتصاد کشور برخوردار است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سرکوب نرخ ارز تصریح کرد:قیمت ارز باید متناسب با شرایط اقتصادی و تورم  خود را پیدا کند، زیرا عدم توازن نرخ ارز با صادرات و واردات اثرات منفی بر اقتصاد کشور می‌گذارد.

به گفته وی؛ به دلیل افزایش قیمت تمام شده کالا تولیدی در داخل کشور، در صورت افزایش نرخ ارز، صادرات کشور افزایش می‌باید و پایین نگه داشتن نرخ ارز واردات را توجیه پذیر می‌کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به التهاب بازار ارز بیان کرد: بخشی از نوسانات ارز به دلایل اقتصادی نیست و تهدیدات سیاسی و تلاش مردم برای حفظ سرمایه خود، توازن بازار ارزی را بر هم می‌زند.

آرگون با اشاره به اثرات مثبت تک نرخی شدن ارز در کشور بیان کرد:تک نرخی شدن ارز و تامین منابع مالی آن از سوی دولت، می‌تواند مانع از فساد و رانت اقتصادی در کشور باشد، اما با توجه به شرایط کشور، دولت توانایی تامین ارز برای همه متقاضیان واردات را ندارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به میزان بالای نقدینگی در کشور ابراز کرد: میزان نقدینگی در کشور طی سال‌های گذشته چندین برابر شده است و باید با ایجاد شرایط مناسب زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی کشور را فراهم آورد.

وی با اشاره به افزایش نرخ سودبانکی در کشور بیان کرد: سود بانکی در کشور بالاست و افزایش آن برای کنترل حجم نقدینگی و جلوگیری از سرمایه گذاری در بازار ارز، مانند مسکن عمل می‌کند و در درازمدت باعث آسیب پذیری سیستم اقتصادی کشور می‌شود.

آرگون در پایان با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی برای تولیدکنندگان اثرات مثبتی ندارد، گفت: افزایش نرخ سود بانکی باعث افزایش بهره بانکی در کشور می‌شود و بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل سود کم فعالیت خود، امکان استفاده از این تسهیلات بانکی را پیدا نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نرخ سود بانکی در کشور بالاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ تير ۱۳۹۷
به نظرتان بی کاری در ایران کمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار