آذربایجان غربی قطب تولید میوه های هسته دار در کشور

آذربایجان غربی استانی برتر در تولید و صادرات میوه های هسته دار در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گرما گرم های فصل تابستان که میشه بازار برداشت میوه های تابستانی هم داغ می شود و آذربایجان غربی هم با حدود 3 میلیون هکتار منابع طبیعی ظرفیت های خوبی در تولید این نوع میوه ها را دا است.

امانی معاون تولیدات باغی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان با داشتن 22 هزار هکتار باغ میوه های هسته دار و با تولید سالانه 680 هزار تن انواع میوه هسته دار از جمله آلو، آلبالو، زردآلو، هلو، شلیل و گیلاس رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

18 صنایع تبدیلی و بیش از 80 سردخانه استان هم ظرفیتی خوبی برای خرید دست رنج این کشاورزان جهت تامین بازار تازه خوری،کنسانتره و صادرات است.

کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  هم با اشاره به ظرفیتهای خوب صادرات این میوه های هسته دار گفت: این استان امسال با صادرات بیش از 2 هزار تن میوه به کشورهای همسایه و خلیج فارس 10 میلیون دلار ارز وارد کشور می شود.

 ایجاد مراکز خرید دولتی ،حذف واسطه ها، استاندارد سازی صنایع تبدیلی، بروز کردن روشهای بسته بندی و برگزاری جشنواره مختلف برداشت میوه همگی در افزایش راندمان تولید و رونق تولید و اشتغال و صادرات این میوه های تولیدی موثر باشد.

انتهای پیام/گ

آذربایجان غربی استانی برتر در تولید و صادرات میوه های هسته دار در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.