امروز صورت گرفت؛

انتقاد استاندار تهران از بی‌توجهی به طرح‌های اجتماعی و زیست محیطی

استاندار تهران گفت: متاسفانه ما به ضمائم اجتماعی و زیست محیطی طرح‌ها توجه نمی‌کنیم که همین امر گرفتاری و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در چهارمین جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات کشور اظهار کرد: کشور‌های پیشرفته بر اساس امکانات موجود و بر اساس طرح آمایش، برنامه ریزی می‌کنند.

وی افزود: آلمان در جنگ جهانی زیرساخت‌هایش را از دست داد، اما آلمانی‌ها از فردای جنگ تصمیم گرفتند کشورشان را بسازند، آن‌ها به موازات توسعه به محیط زیست و مسائل اجتماعی توجه کردند.

استاندار تهران با اشاره به عدم در نظر گرفتن ضمائم فرهنگی و اجتماعی طرح‌ها گفت: متاسفانه ما به ضمائم اجتماعی و زیست محیطی طرح‌ها توجه نمی‌کنیم که همین امر گرفتاری و مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: باید وضعیت موجود را شناسایی کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم، در همین زمینه تصمیم گیری و تصمیم سازی اهمیت زیادی دارد.

مقیمی با اشاره به ضرورت پیاده سازی طرح‌های تحقیقاتی گفت: باید درباره کار‌هایی که تاکنون انجام نشده برنامه ریزی کنیم، باید به مسائل اجتماعی و زیست محیطی توجه شود تا تعادل را به تهران برگردانیم،چراکه در حال حاضر جامعه نامتعادل است.

وی با بیان اینکه با شعار و برخورد احساسی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، تصریح کرد: شعارها و برخوردهای احساسی مسائل را پیچیده‌تر می‌کند، باید آمار‌ها به دستورالعمل تبدیل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار