نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

تداوم بی نظمی در تنها ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه خراسان جنوبی

امینی با اشاره به فرسودگی راه‌های مواصلاتی استان خراسان جنوبی گفت: تنها ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه این استان در هفته‌های اخیر با بی‌نظمی مواجه شده است.

تداوم بی نظمی در تنها ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود امینی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در هفتمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: با محدود کردن نشست‌ها و گردهمایی اعضای شورای عالی استان‌ها به اجلاس دو روزه در هر ماه، عمده وقت اعضا را که باید به حل مسائل فراوان و صعب‌العلاج شهرها اختصاص یابد، می‌گیرد و در حل آن اختلال ایجاد می‌کند.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نمی‌توان فعالیت‌های مستمر اعضای شورای عالی استان‌ها را از نظر دور داشت، گفت: به تجربه ثابت شده که این فعالیت‌ها کافی نیست و گنجاندن اصول مربوط به شوراها در قانون اساسی و تصریح در سند میثاق ملی به این معنی که برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره هر روستا و استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، شهر یا استان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این کار برخواسته باور و اندیشه ناب اسلامی است، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید سرنوشت هر قوم منوط به اراده جمعی آن‌ها است و در آیات دیگر قیام بر عدالت را بر عهده مردم می‌داند.

عضو شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه باید از خودخواهی‌ها و خودشیفتگی‌ها دست برداریم، گفت: قانون تعیین کننده رفتارها و تعاملات نهادها و سازمان‌های مردمی و دولتی است.

امینی با تاکید بر اینکه نباید مردم را به خوب و بد تقسیم کنیم و کرامت انسانی آن‌ها را با رفتارهای نسنجیده مخدوش کنیم، تصریح کرد: باید بپذیریم که همه مردم کشور امنیت و آرامش آن را دوست دارند و نباید ما با سیاست‌های نادرست آن‌ها را در دور باطل قرار دهیم.

وی افزود: شخصیت، احترام، عزت، حق و انتخاب مردم را باید بپذیریم تا احساس مسئولیت جمعی و عزم و اراده ملی را در مسیر اهداف کشور شاهد باشیم.

وی افزود: ایران کشوری است که با غنی‌ترین سابقه تاریخی آثار به جا مانده از دوران باستان را در خود جای داده است و این موضوع نشان از حاکمیت اصول علمی و فنی در اداره شهرها و روستاهای آن دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کشور ما سرشار از منابع خدادادی است، گفت: در هر قطعه کوچک از این سرزمین می توان شاهد قابلیت اداره مملکت بود که می تواند به بهترین الگوی پیشرفت و توسعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از استان خراسان جنوبی محرومیت در کنار مناعت طبع موج می‌زند، افزود: جاده‌های این استان غیرایمن و فرسوده شده اند و تنها ایستگاه راه آهن و فرودگاه آن در هفته های اخیر با بی‌نظمی روبرو شده است.

امینی تصریح کرد: بی‌نظمی در راه آهن و فرودگاه باعث کاهش سرویس ها شده و این به معنای کاهش ارتباطات استان و متوقف شدن قطار توسعه در آن است.

وی ادامه داد: مشکل کم آبی و افت منابع زیرزمینی و خشک شدن بعضی از قنات‌ها کمر کشاورزان را شکسته و روستاها را یکی پس از دیگری خالی از سکنه کرده است.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: اگر جهت استفاده از شیوه‌های مناسب برای بهره‌برداری از آب فکری مناسب نشود، این استان به سرزمینی آسیب پذیر تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار