آذربایجان غربی رویشگاه 500 گیاه دارویی است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از 500 گیاه دارویی در استان 50 گونه از آنها خوراکی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،عباسعلی روانلو رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی افزود: یک هزار و 300 گونه از گیاهان موجود کشور در این استان می روید که برخی گونه ها در حال انقراض انداضافه کرد: مطالعه بر روی 120 گونه برای تعیین نوع پراکنش و مقدار موجود از آن در طبیعت صورت گرفته که 25 مورد از آنها به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه رویشگاه برخی از گیاهان به طور خاص شناسایی شده است، ادامه داد: 60 گونه از گیاهان شناسایی شده در این استان از جمله بیزه، اله گز، نعناع کوهی، ریواس، کنگر و ثعلب بومی منطقه است.

روانلو با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در فضاهای سبز شهری را می توان برای فرهنگ سازی در استفاده از این گونه ها وجلوگیری از انقراض آنها در دستور کار قرار دادافزود: این گیاهان اغلب نیاز کمتری به آب و مراقبت دارد ولی باید فرهنگ استفاده از آنها نهادینه سازی شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی رزماری، اسطخودوس، انواع زنبق، انواع آویشن و نسترن از جمله گیاهان دارای قابلیت کشت به صورت پرورشی عنوان کرد وگفت شنگه، گندله، قازیاغه ، آویشن، نعناع کوهی، گیلاخا، مزره کوهی، کنگر، ریواس، اسپینگ، اسفناج دشتی وسیراز جمله گیاهان خوراکی درآذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ع

تولید گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.