طرحی برای ایجاد معیشت پایدار و مشاغل نوین درروستاها در جهت احیای دریاچه ارومیه

مسئول کارگروه فنی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:هدف از اجرای این طرحها ایجاد مشاغلی جدید به جای مشاغل پر آب بر وجلوگیری از مصرف بی رویه آب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،دانش پایه مسئول کارگروه فنی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: این طرح از حدود 2ماه پیش شروع شده ، و هدف ما این است که غیر از مشاغل کشاورزی شغل ها و معیشت های جدیدی رو در روستاها ایجاد کنیم تا از مصرف بی رویه آب جلوگیری  شود.

دانش پایه افزود:این تیم ها از خود شهرستانها انتخاب شده اندو به مدت 3 روز در یکی از دانشگاههای ارومیه دوره  آموزش های لازمه را گذرانده و اکنون تیمها را به محل اجرای طرح اعزام شده اند.

آسو سلیمانپور تسهیل گر پروژه گفت: 6شهرستان جنوب آذربایجان غربی هدف این طرح هستند، شهرستانهای شاهین دژ ، میاندوآب ، بوکان ، نقده ، اشنویه ، مهاباد  6 شهرستان انتخاب شده هستند که از هرکدام از آنها 6 روستا  و جمعا 36 روستا برای اجرایی شدن این طرح معرفی شده است.

وی افزود:  تیمهای تسهیل گر از هر شهرستان مسئولیت شناسایی ظرفیت های هر روستا برای ایجاد معیشت های پایدار را بر عهده دارند.

این طرح کمتر از یک ماه دیگر وارد فاز اجرایی در روستاهای پایلوت میشود.

انتهای پیام/ع

راهکارهایی برای حفظ دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.