رویداد"هم‌نت برکت در اصفهان

نخستین رویداد کارآفرینی محلی با محوریت مساجد با عنوان "هم‌نت برکت" در اصفهان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اجرایی رویداد "هم‌نت برکت"  از برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی محلی در کشور با محوریت مساجد با عنوان "هم‌نت برکت" خبر داد و اظهار داشت: این رویداد به همت بنیاد نخبگان استان اصفهان و همکاری ستاد نماز جمعه و امور مساجد منطقه رهنان در روزهای چهارشنبه تا جمعه از 27 تا 29 تیرماه و در منطقه رهنان و بر اساس مزیت‌های اقتصادی این منطقه برگزار می‌شود.

مرتضی ورشاوی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد فعال کردن کسب و کارهای محلی است، گفت: در این رویداد جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد صاحب مشاغل محلی در اصفهان در کنار یکدیگر جمع شده تا با فرصت‌های کسب و کارهای محلی آشنا شده و مهارت‌های پیاده سازی ایده و رساندن آن به کسب و کار را آموزش ببینند.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید جایگاه خود را بازیابی کنند، افزود: مسجد از آغاز، نه تنها محل عبادت و ذکر و تجمع مؤمنان در ساعات خاص بلکه جایگاه قضاوت و دادرسی و ستاد مردمی برای رفع مشکلات مردم نیز بوده است. در روزهای سخت جنگ تحمیلی مساجد کشور، مأمن مردم و محل سازماندهی کمک‌های جدی و چشمگیر به جنگ بوده‌اند. همچنین این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم؛ مساجد سنگر هستند، سنگرها را پُر کنید ... اما امروز که جنگ، جنگ اقتصادی است، وقتش شده که نقش مساجد باز تعریف شده و نیروهای فعال در مساجد از آن پایگاه مردمی مستحکمی برای اشتغال و کارآفرینی جوانان محله بسازند.

دبیر اجرایی رویداد "هم‌نت برکت"  با بیان اینکه این رویداد زمینه شبکه سازی علاقه‌مندان به کارآفرینی با فعالان و متخصصان این عرصه را فراهم می‌کند، بیان کرد: از محورهای این رویداد می‌توان به مدیریت مشاغل خانگی، شبکه فروش محصولات سالم، کسب کارهای مبتنی بر حاشیه شهر و استفاده از طبیعت و بوم منطقه برای جذب گردشگر، پاتوق فرهنگی و فعالیت در حوزه کتاب و همچنین فعال شدن سیستم آموزشی در مسجد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این رویداد سه روزه تعدادی از تسهیلگران کارآفرینی برجسته کشوری حضور دارند، عنوان کرد: این رویداد یک فرصت بسیار مغتنم برای جوانان مسجدی و دانشگاهی صاحب ایده است تا با ارائه طرح خود و تکمیل آن بتوانند، سرمایه گذار جذب کنند.

ورشاوی در پایان تصریح کرد: که همه افراد علاقمند به این حوزه می‌توانند با مراجعه به سایت www.hamnetevent.ir/barkat اطلاعات تکمیلی را مشاهده و در رویداد ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام/م

برگزاری رویداد کارآفرینی محلی با محوریت مساجد در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.