ایران زمین/ ۱۴۸

آزو؛ عروس دشت‌های البرز + تصاوير

هر كجا اشاره به عروس دشت‌های البرز شده، نام دشت آزو نیز آمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر كجا اشاره به عروس دشت‌های البرز شده، نام دشت آزو نیز آمده است.

آزو؛ عروس دشت‌های البرز

دشت آزو در ارتفاعات روستای «نوا»‌ی مازندران قرار گرفته است. این دشت همچون سایر دشت‌هایی که در دامنه کوه‌های مرتفع البرز واقع شده اند، در فصل بهار و با روییدن گل‌های وحشی گوناگون، جلوه‌ای دوچندان پیدا و توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

آزو؛ عروس دشت‌های البرز

گردشگران با پای گذاشتن به دشت آزو، بهترین چشم انداز از قله دماوند را می‌بینند. این چشم انداز به اندازه‌ای زیباست که هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

بنا بر این گزارش؛ دورنمای قله پاشوره نیز از دشت آزو دیده می‌شود. دشت آزو چشمه‌های معروف و گوارایی دارد که دیدنشان روح هر فردی را جلا می‌دهد.

آزو؛ عروس دشت‌های البرز

شایان ذکر است؛ دشت آزو یکی از بهترین مقاصد برای کسانی است که علاقه به رصد ستارگان دارند. افرادی که شب را در این دشت می‌گذرانند، یکی از بهترین مناظر آسمان شب را می‌بینند.

آزو؛ عروس دشت‌های البرز

خاطرنشان می‌شود؛ اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد بهترین زمان سفر به دشت آزو است. البته کسانی که دوست دارند به این دشت سفر کنند، می‌توانند تا اوایل مهر ماه از محیط روح بخش آن لذت ببرند.

آزو؛ عروس دشت‌های البرز

در پایان باید گفت؛ لطفا در زمان لذت بردن از محیط دشت آزو اصول طبیعت گردی را رعایت کرده و از لگدمال کردن گل‌ها و گیاهان، روشن کردن آتش در مکان نامناسب و ریختن زباله در طبیعت پرهیز کنید.

انتهای پیام/

آزو كجاست؟

 

برچسب ها: گردشگری ، ایران زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار