کاهش آبدهی چشمه روزیه

میزان آبدهی چشمه روزیه در شمال شهرستان مهدیشهر به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تامین آب شهر سمنان به حدود یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب الدین چاوشی  استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران سمنان و مهدیشهر و جمعی از معاونان استانداری و مسئولان دستگاه های اجرایی به منظور بررسی وضعیت منابع آبی و راهکارهای تامین آب مورد نیاز شهر سمنان از سرچشمه، خط انتقال، تونل، ایستگاه های پمپاژ و فشار شکن چشمه روزیه و برخی طرح های ضربتی در حال اجرا، بازدید کردند.

استاندار سمنان پس از بررسی میزان آب و بررسی تاثیرات خشکسالی بر سرشاخه ها و سرچشمه روزیه گفت: میزان آبدهی چشمه روزیه در شمال شهرستان مهدیشهر به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تامین آب شهر سمنان به حدود یک سوم کاهش یافته است.

سید شهاب الدین چاوشی تاکید کرد: بر اساس گزارش کارشناسان میزان دبی چشمه روزیه از متوسط 600 لیتر بر ثانیه به حدود 270 لیتر بر ثانیه رسیده است و هم اکنون راهکارهای فوری نظیر تامین آب از چاه های جدید دشت سوکان سمنان و جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت مصرف و همکاری خود مردم در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان نیز در بازدید از تونل خط انتقال چشمه روزیه تخریب قسمت هایی از دیواره تونل به علت رسوخ و فرسایش آب را یادآور شد و گفت: در صورت تامین اعتبار 2 میلیارد تومانی طرح، پیمانکار در مدت دوماه کار مرمت و بهینه سازی را انجام می دهد.

وی همچنین از آغاز برنامه ریزی ها و انجام تحقیقات به منظور استفاده از آب استحصالی از دیواره های تونل به منظور کمک به کشاورزی مناطق اطراف به دستور استاندار خبر داد.

مسئولان استانی علاوه بر بازدید 4 ساعته از روند انتقال آب در مسیر چشمه روزیه، در سمنان نیز از مراحل احداث و تکمیل نیروگاه برق آبی 3 مگاواتی، پروژه آبرسانی به شهر سمنان از منطقه سوکان و ایستگاه های مختلف بازدید کردند.

انتهای پیام / گ

بازدید استاندار سمنان از روند انتقال آب در مسیر چشمه روزیه

برچسب ها: استانداری ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.