معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

کار فرهنگی یعنی ساختن فضایی که ظاهر و باطن اهمیت داشته باشد/ ولنگاری آموزشی نباید وجود داشته باشد

حجت الاسلام کلانتری گفت: ولنگاری آموزشی نباید وجود داشته باشد و باید در آموزش جدی باشیم.

ولنگاری آموزشی نباید وجود داشته باشد

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تولید، آموزش و ترویج علم، پرورش انسان‌های عالم، دانشمند و فرهیخته بوده و دانشگاه یکی از مراکز اصلی تولید علم و دانش، تربیت دانشمند و انسان عالم است و فضای حاکم بر دانشگاه همان کار فرهنگی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم دانشگاهی در تراز جهانی، ایرانی، انقلابی، بومی، ایمان و عشق به پروردگار با رعایت ارزش های اسلامی و گره گشا در کار مردم داشته باشیم، باید منویات امام(ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دهیم.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه کار فرهنگی یعنی ساختن فضایی که ظاهر و باطن اهمیت داشته باشد و مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: از نظر آموزشی و تولید علم باید در حد استانداردهای جهانی باشیم، ولنگاری آموزشی نباید وجود داشته باشد و باید در آموزش جدی باشیم و در علوم انسانی و پزشکی انسانی تربیت کنیم که عالم و الگو باشد.

وی مطرح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل عدم توقف دانشجو در دانشگاه فضا برای کار فرهنگی کم است، باید به فرموده امام راحل کار فرهنگی کمی و کیفی در دانشگاه انجام دهیم، کمی برای عموم دانشجویان مثل برپایی نماز جماعت و کیفی تلاش برای به وجود آوردن یک اندیشه پویای عمیق اسلامی.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فضای اندیشه‌ برای دانشجویان بسیار مهم است. در دانشگاهی که توقف فرهنگی ندارد، باید بیشتر و همه باهم کار کنیم و به طور کلی کار باید از بدنه خود دانشگاه شروع شود و این امر به عنوان سرلوحه کاری همه دست اندرکاران در دانشگاه قرار گیرد.

ضرورت توجه جدی مسئولان به کنترل مصرف انرژی

همچنین در ادامه محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: انتخاب دکتر کلانتری به عنوان معین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس فرصت مغتنمی است و باید این انتخاب را به مجموعه استان تبریک گفت به نحوی که می توان اهم مسائل و مشکلات استان را بصورت ویژه در سازمان مرکزی از طریق ایشان پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

وی اظهار کرد: رؤسای واحدهای دانشگاهی آسیب شناسی فرهنگی واحد خود را ارائه و اولویت‌های مورد نیاز را بیان و مسائل مهم را بازگو کنند تا از طریق معین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در سازمان مرکزی پیگیری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با تأکید بر صرفه جویی خواستار توجه جدی مسئولان و کارکنان واحدهای دانشگاهی در کنترل مصرف انرژی و همچنین نظارت همه جانبه رؤسای واحدها و معاونین در خصوص ترم تابستان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار