تصادفات دومین علت مرگ و میر در کشور

اولین علت مرگ در آسیب ‌های غیر عمدی و دومین علت مرگ و میر تصادفات است.

ستوانیکم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: اکنون در ایران تصادفات دومین علت مرگ و میر در کل و اولین علت مرگ در آسیب‌ های غیر عمدی محسوب می‌ شود.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر پارسال در حوادث رانندگی کشور کشته شدند که این آمار در مقایسه با سال ۹۵، ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

ستوانیکم ابراهیمی گفت: در بحث علت شناسی حوادث ترافیکی باید متذکر شد عوامل مرتبط با این حوادث بسیار متنوع است و در متون مختلف تقسیم بندی‌ های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به طور کلی عوامل اصلی تصادف را می‌توان به عامل انسانی، راه و وسیله نقلیه طبقه بندی کرد، افزود: عوامل محیطی و عوامل سازمانی نیز به نسبت قابل توجهی در بروز تصادفات نقش دارند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: خطا‌های رفتاری و ایجاد موقعیت‌ های خطرناک برای همدیگر از مهم‌ ترین رفتار‌های اجتماعی هستند که سبب تصادفات رانندگی می‌ شوند.

وی افزود: ساماندهی حمل و نقل و کاهش سوانح مرگبار، بیش از هر راهکاری نیازمند توسعه‌ی فرهنگ درست رانندگی در راه‌ها است.

ستوانیکم ابراهیمی با بیان اینکه تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌ دهد که مهم‌ ترین عامل بروز تصادفات رانندگی عامل انسانی است، گفت: پرداختن به آموزش کاربران ترافیکی، نباید موجب غفلت از دیگر عوامل تاثیر گذار بر ترافیک و تصادفات نظیر وسائط نقلیه، راه‌ ها شود.

وی افزود: کارشناسان بر این باورند که نهادینه کردن روحیه انضباط و نظم پذیری در فرهنگ رانندگی نیاز به آموزش همگانی دارد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: آموزش آیین درست رانندگی کردن باید از سنین کودکی آغاز شود تا در سنین بالاتر بتوانیم نتایج مثبت آن را ببینیم.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: پرداختن به این مباحث در کتاب‌ های درسی و برگزاری برنامه‌ هایی در مدارس برای تشویق دانش آموزان به رعایت نکات فوق کمک زیادی در نهادینه نمودن فرهنگ صحیح رانندگی خواهد کرد.

انتهای پیام/ م

بررسی عوامل تاثیرگذار در وقوع تصادفات رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار