طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر بوشهر هنوز تصویب نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با تاکید بر تعیین تکلیف طرح تفصیلی بافت تاریخی این شهر گفت: طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر بوشهر که شورای چهارم به تصویب رسیده هنوز در کمیسیون ماده ۵ به تصویب نرسیده است.

طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر بوشهر هنوز تصویب نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوذر دهدار ظهر امروز در نشست شورای اسلامی شهر بوشهر با تاکید بر رفع نواقصات طرح تفصیلی شهر بوشهر اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر بوشهر دارای نواقصی است که در کثرت پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۵ خودش را نشان می‌دهد و باید با اخذ نظرات مشاور نواقصات این طرح برطرف شود.

وی تاکید کرد: در کمیته کار و کمیسیون ماده ۵ به جای طرح مسائل موردی باید مسائل کلان و کلی و جدی در راستای رفع نواقص طرح تفصیلی بوشهر، مطرح شود.

رئیس شورای شهر بوشهر تاکید کرد: طرح تفصیلی بوشهر دارای خلا‌های زیادی برای گریز از قانون است که باید برطرف شود چراکه بیشتر جلسات کمسیون ماده ۵ به نفع شهر، شهروند و مدیریت شهری نیست.

دهدار با بیان اینکه از ۱۰ سال قبل ۲۴ هکتار زمین برای انتقال مشاغل مزاحم اختصاص داده شد گفت: در اجرای این طرح هیچ برنامه‌ای مبنی بر انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر بوشهر اجراء نشده است.

تعیین تکلیف دهکده گردشگری بوشهر برای واگذاری به شهرداری

وی با تاکید بر تعیین تکلیف دهکده گردشگری بوشهر برای واگذاری به شهرداری تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا با واگذاری دهکده گردشگری به شهرداری موافقت شد و باید در صورت نداشتن مسائل مالی و حقوقی تفاهم‌نامه‌ای با سهم ۷ درصد سرمایه گذاری شهرداری بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بوشهر منعقد شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با تاکید بر صدور سند اموال شهری بیان کرد: برخی از املاک و اراضی مانند ترمینال مسافربری و میدان میوه و تره‌بار که به شهرداری واگذار شده با مشکل سند مواجه هستند که لازم است سند‌های آن به نام شهرداری صادر شود.

دهدار با تاکید بر اختصاص سهم ۱۰ درصدی شهرداری در بازگشایی معابر خاطر نشان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات بسیار زیادی که در سطح شهر برای بازگشایی معابر در مسیر گذر وجود دارد باید در اختصاص سهم ۱۰ درصدی شهرداری برای واگذاری زمین معوض به املاک در گذر تسریع و در صورت امکان با توجه به شرایط خاص مرکز استان زمین‌های بیشتری اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: در مورد اراضی ۵۳۱ هکتاری بوشهر طبق ماده ۱۱ قانون زمین شهری باید سهم شهرداری و توسعه شهر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر بوشهر از تصویب طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر بوشهر در شورای چهارم خبرداد و تصریح کرد: این طرح هنوز در کمیسیون ماده ۵ به تصویب نرسیده که انتظار می‌رود هر چه سریعتر این طرح که با توسعه و بهسازی بافت تاریخی بندر بوشهر مرتبط است تصویب شود.

ضرورت واگذاری زمین برای ایستگاه‌های آتش نشانی و اتوبوسرانی

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر بوشهر دارای مشکلاتی است گفت: ضرورت دارد تغییراتی در آن حاصل شود تا شهروندان با مشکلات کمتری مواجه شوند.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: با توجه به محدودیت زمین درشهر بوشهر بسیاری از شهروندانی که قصد احداث ساختمان دارند با مشکل مواجه هستند که باید در طرح ساخت واحد‌های مسکونی در اراضی شخصی تجدید نظر صورت گیرد تا از ایجاد واحد‌های بزرگ کاسته و واحد‌های کوچک نیز قابل احداث شوند.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف طرح تفصیلی محلات جنوبی گفت: اکنون شهروندان محلات جنوبی بوشهر با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که تفاضا می‌شود این موضوع به صورت خاص پیگیری و طرح تفصیلی محلات جنوبی تعیین تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه برای احداث یک مرکز آموزشی راهنمایی یا دبیرستان رایزنی خوبی با اداره کل راه و شهرسازی شده خاطر نشان کرد: برای ساخت این مرکز آموزشی خیران مشارکت می‌کنند، اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

ضرورت بهسازی بافت تاریخی بوشهر

برزگرزاده با تاکید بر بهسازی بافت تاریخی بوشهر بیان کرد: برای بهسازی بافت تاریخی بوشهر اقدامات مهمی انجام شده که تقاضا می‌شود این مهم تسریع یابد.

وی، ایجاد زمین برای پارکینیگ و ترمینال مسافری را یک ضرورت دانست و گفت:با توجه به نیاز سازمان حمل و نقل برای ایجاد پارکینگ و ترمینال مسافربری درخواست می‌شود زمینی از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای ایجاد پارکینگ و ترمینال به شهرداری بوشهر واگذار شود.

عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه مراکز آتش نشانی بوشهر از وضعیت خوبی برخوردار نیستند خاطر نشان کرد: این مراکز استاندارد‌های لازم ندارند که با توجه به شرایط خاص شهر بوشهر باید چند زمین در نقاط مختلف شهر برای احداث ایستگاه‌های آتش نشانی استاندارد اختصاص داده شود.

سهم ۱۰ درصدی املاک شهرداری اختصاص داده شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بوشهر نیز احداث و راه اندازی تالار شهر بوشهر را یکی از مصوبات مهم شورای پنجم دانست و تاکید کرد: برای ساخت این مهم اعتبار آن در بودجه سال ۹۷ اختصاص یافته است.

طاهره شمشیری افزود: با توجه به برگزاری جلسه مشترک کمیسیون عمران شورا با مدیران راه و شهرسازی و دیگر صاحب نظران در زمینه مکان یابی آن انتظار می‌رود مسکن و شهرسازی مانند گذشته همکاری لازم در مورد واگذاری زمین مناسب برای ساخت این تالار با شهرداری به عمل آورند.

وی با تاکید بر توجه اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تامین سهم ۱۰ درصد املاک شهرداری افزود: با توجه به واگذاری دو پلاک با کاربری ورزشی در پشت سالن شهید صدوقی به شهرداری در شورای سوم و همچنین با استناد تفاهم نامه منعقد شده فی مابین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی، تاکنون این امر محقق نشده که بایدهر چه سریعتر این دو زمین تعیین تکلیف و به شهرداری واگذار شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.