رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خمین مطرح کرد؛

40 درصد از محورهای خمین نیازمند بهسازی/مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی خمینی ها در تهیه مصالح ساختمانی مناطق زلزله زده

محمد کاظم آب پیکر گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد محور اصلی روستاهای خمین نیازمند بهسازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کاظم آب پیکر رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خمین  با بیان اینکه در سال گذشته بهسازی و آسفالت محورهای اصلی بیش از ۲۰ روستای شهرستان خمین انجام شده، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد محور اصلی روستاهای خمین نیازمند بهسازی است.

وی ادامه داد: در سال جاری بهسازی محورهای اصلی ۱۸ روستا با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال هدف گذاری شده است که در صورت تخصیص اعتبار مذکور انجام طرح بهسازی محورهای اصلی روستاهای مشخص شده عملیاتی می شود.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خمین با بیان اینکه از سال ۸۴ تا کنون، ۳۵ درصد مسکن روستایی شهرستان خمین مقاوم سازی شده است، افزود: راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی در حوادث غیر مترقبه، مقاوم سازی مسکن های روستایی است.

آب پیکر تصریح کرد: متقاضیانی که از دهیاری ها و بخشداری ها پروانه ساخت مسکن در مناطق روستایی اخذ می کنند، به دلیل وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت مصالح و تورم در شرایط کنونی، بدون دریافت تسهیلات اقدام به ساخت و ساز می کنند و نیاز است که مقاوم سازی در ساخت و ساز را مدنظر قرار دهند.

وی بیان کرد: در روستای شهابیه و رباط مراد شهرستان خمین، زمین ساخت و ساز مسکن روستایی واگذار و تسهیلات نیز در این زمینه به متقاضیان پرداخت می شود.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خمین با بیان اینکه ستاد معین بنیاد مسکن استان مرکزی بازسازی دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه را متعهد شده است، افزود: شهرستان خمین  ۳۰ میلیارد ریال در تهیه مصالح ساختمانی دو هزار واحد روستایی استان کرمانشاه مشارکت کرده است.

آب پیکر با اشاره به اینکه برای ۵۵ روستای شهرستان خمین سند مالکیت صادر شده است، گفت: از سال ۸۴ تا کنون، ۸۰ درصد از املاک روستایی شهرستان خمین که حدود هشت هزار و ۸۰۰ واحد هستند، سند مالکیت دریافت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.