حضور 37 درصد دانش آموزان استان همدان در پایگاه های اوقات فراغت

در تعطیلات تابستان امسال 37 درصد دانش اموزان در پایگاه های اوقات فراغت ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛عباس بهاری ، رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت 241 پایگاه اوقات فراغت در همدان خبر داد و گفت: بیش از 37 درصد از دانش‌آموزان استان جذب پایگاه‌های اوقات فراغت شدند.

وی با بیان اینکه همدان نخستین استان در کشور بود که پوستر غنی‌سازی اوقات فراغت را طراحی و تهیه کرد، افزود: در این پوستر لوگوی «همدان، 2018» مورد توجه قرار گرفت و به 2 هزار و 500 مدرسه در سطح استان ارسال شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه که باید برای اوقات بیکاری برنامه داشت تا خواسته‌های شیطانی بر انسان غالب نشود، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه در ایام تابستان نداشته باشیم فرصت‌ها تبدیل به تهدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه نقش اساسی برای پایگاه‌های اوقات فراغت در نظر گرفته شده که یکی از آنها کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است، عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه شده بیش از 37 درصد از دانش‌آموزان استان جذب پایگاه‌های اوقات فراغت شدند.

بهاری با بیان اینکه بیش از 19 درصد پسران و قریب به 18 درصد دختران در پایگاه‌های مختلف ثبت‌نام کردند، گفت: امسال 241 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 112 کانون‌های موقت می‌توانند در کنار پایگاه‌های ما برنامه داشته باشند، تصریح کرد: 3 هزار و 702 مربی به همراه 2 هزار و 82 عوامل اجرایی ما را در ایام تابستان یاری می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امید است با مساعدت استانداری و سایر همکاران بتوانیم اعتبارات خوبی در مناطق محروم برای اوقات فراغت داشته باشیم، گفت: طرح هجرت در مدارس با همکاری نوسازی مدارس، بسیج دانش‌آموزی و مجموعه آموزش و پرورش در ایام تابستان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در 417 عرصه در طرح هجرت شرکت می‌کنند، بیان کرد: 210 آموزشگاه با همراهی یک‌هزار و 154 دانش‌آموز دختر و یک‌هزار و 987 دانش‌آموز پسر زیر پوشش طرح هجرت قرار گرفتند.

انتهای پیام/ا

حضور بیش از 3 هزار دانش اموز در اردوهای طرح هجرت  استان همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.