کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «مشکلات بارداری» را اینجا بخوانید

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک جراح زانو پاسخ داد.

////پاسخ سوالات خود در زمینه «مشکلات بارداری» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سولات شما در زمینه «مشکلات بارداری» را منصوره موحدین جنین شناس پاسخ داده است.

سوال: برای درمان ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ام، آزمایش ذخیره تخمدان انجام داده‌ام که جواب آن ۰.۲ بوده است، آیا به صورت طبیعی باردار نمی‌شوم؟ برای درمان به کجا باید مراجعه کنم؟

جواب: باید سونوگرافی تخمدان هم انجام دهید، اگر نتیجه سونوگرافی مشکلی نداشت می‌توانید با راهکارهای درمانی باردار شوید، نزد متخصص زنان و نازایی بروید تا علت بررسی شود.

آیا با تشکیل نشدن قلب در جنین باید عمل سقط انجام شود؟

سوال: آزمایش بارداری نشان داده است که باردار هستم، در سونوگرافی داخلی که انجام شد قلب جنین تشکیل نشده بود، بعد از گذشت ۲ هفته گفتند باز هم قلب تشکیل نشده است، سونوگرافی دوم که انجام داده‌ام ۵هفته و۴روز را نشان داده است، طبق گفته پزشکان از سونوگرافی قبلی که ۱۱ را نشان داده است درحال حاضر به ۱۸ رسید آیا امیدی است که قلب تشکیل شود؟

جواب: امید برای تشکیل قلب ضعیف است اما فرصت دهید زمان بگذرد و سونوگرافی انجام دهید.

سوال: ۲۷ ساله هستم و ۷ ماه از ازدواج من می‌گذرد، از هیچ روش پیشگیری بارداری استفاده نکرده‌ام، ولی هنوز باردار نشده‌ام، آیا نابارور هستم؟

جواب: برای بارداری زود است و حداقل باید یک سال از ازدواج بگذرد و بعد علت باردار نشدن را بررسی کرد؛ اگر بعد از یک سال باردار نشدید باید از همسرتان آزمایش گرفته شود، قابل ذکر است یکی از مشکلات باردار نشدن رابطه زناشویی اشتباه است.

سوال: ۳۱ ساله هستم و قصد ازدواج با دختری ۳۳ ساله را دارم، از آنجایی که علاقه زیادی به ۲ فرزند دارم، آیا شرایط بارداری بیشتر از ۲ فرزند برای ایشان وجود دارد؟، برای افزایش سن بارداری باید چه کار کرد؟

جواب: برای خانم تا زمانی که یائسه نشده است امکان بارداری وجود دارد، اگر ازدواج کردید سریع اقدام به بارداری و بعد از آن برای بارداری دوم اقدام کنید.

آیا ژنتیک در فرزندان اوتیسم تاثیر دارد؟

سوال: یک فرزند اتیسمی داریم که پنج ساله است، آزمایش اکزوم (ژنتیک) هم انجام داده‌ایم اما مشکلی وجود نداشت، ازدواج فامیلی نبوده است، برای بارداری مجدد میزان ریسک چقدر است؟

جواب: در فرزندان اوتیسم زمینه ژنتیک تایید نشده است، اما اگر نگران این موضوع هستید که فرزند بعدی دچار این مشکل باشد از روش اهدا جنین  استفاده کنید و نزد متخصص ژنتیک بروید.

سوال: دوبار آی وی اف انجام داده‌ام، اما هر بار هفته ۴ بارداری سقط جنین داشته‌ام، آیا می‌توان علت سقط جنین را فهمید؟

جواب: در هر بار سیکل IVF  احتمال بارداری 40 الی 45 درصد است و بستگی به علت نازایی دارد، همچنان  IVF  را ادامه دهید، باید هم آزمایش ژنتیک هم آزمایش ایمونولوژی انجام شود.

سوال: در دوران بارداری اول دچار مسمومیت حاملگی شده‌ام که در ۳۵ هفتگی جنین سقط شد و مجبور به انجام سزارین شدم؛ در حال حاضر قصد بارداری دوم را دارم آیا راهی وجود دارد که بتوانم بارداری دوم را بی خطر پشت سر بگذارم؟

جواب: باید از همان ابتدای بارداری تحت نظر پزشک متخصص پریناتولوژی باشید.

آیا ویار سریعا به سراغ فرد می‌آید؟

سوال: آیا یک هفته بعد از اقدام به بارداری، امکان به‌وجود آمدن ویار است؟

جواب: خیر یک هفته پس از بارداری امکان ویار وجود ندارد.

سوال: آیا ورزش‌های سنگین مانند بسکتبال، کشتی، ژیمناستیک و غیره بر روی باروری بانوانی که این ورزش‌ها را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند تاثیر منفی دارد؟

جواب: بستگی به آزمایش هورمونی دارد، اگر در هورمون تاثیر داشته باشد مضر است.

سوال: دوبار سقط جنین داشته‌ام، یکی در ۱۴ هفتگی و یک بار هم در ۷ هفتگی، دچار تخمدان پلی کیستیک شده‌ام، در حال حاضر به صورت طبیعی باردار شده‌ام، سه بار عکس رنگی رحم برای باز بودن لوله فالوپ گرفته‌ام، حال دکتر بعد از بررسی عکس‌ها گفته‌اند که رحم شما دو شاخ است، آیا این امر مشکلی برای بارداری ایجاد می‌کند؟

جواب: می‌تواند همراه با مشکل باشد، باید تحت نظر پزشک متخصص باشید.

سوال: در دوران نامزدی علائم بارداری مانند حالت تهوع، شکم درد، کمر درد تب، سینه درد و ... را داشتم، بعد از گذشت یک هفته درد شدید احساس کردم بعد چیزی درون شکمم ترکید و شروع به خونریزی شدید کردم، دقیقا تا ۳ الی ۴ روز بعدش خونریزی شدید همراه با لخته‌های خون داشتم، اما دیگر حالت تهوع ندارم، درد سینه‌ام رفع و اندازه سینه به حالت قبل بازگشته، در این چند شب خونریزی همراه با دردای شدید داشتم، آیا من سقط داشتم؟

جواب: علائم سقط جنین اینگونه نیست، عادت ماهیانه شده‌اید اما همراه با خونریزی بیشتر بوده است.

سوال: ۷ ساله ازدواج کرد‌ه‌ام، ۴ سال مداوم به دکتر مراجعه کرده‌ام که در این مدت هر دو انواع انواع آزمایش‌ها را انجام داده‌ایم، آیا علت ناشناخته‌ای در ناباروری وجود دارد؟

جواب: به مراکز درمانی ناباروری مراجعه کنید، اگر موفق به درمان نشدید باید از روش اهدا جنین استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریلا
۲۲:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
با سلام دوهفته قبل انتقال جنین انجام دادم ازمایش بتا دادم منفی بود اما هنوز پریود نشدم ایا امکان حاملگی وجود دارد