استاندار گلستان از اولویت پیگیری بیست طرح بزرگ برای توسعه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  سید مناف هاشمی استاندار گلستان در نشست مشترک با نماینده، ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس استان با تاکید همدلی، وحدت و همگرایی در مسیر رشد و توسعه استان گفت: صد طرح اصلی برای توسعه استان در نظرگرفته شده که از آن میان بیست پروژه بزرگ در اولویت پیگیری است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی برقی کردن راه آهن گرمسار اینچه برون با سرمایه گذاری یک و ۲ دهم میلیارد یورویی روس‌ها آغاز شد که می‌تواند نقش موثری از افزایش ترانزیت و همچنین اشتغال کوتاه مدت و دراز مدت در استان داشته باشد.

استاندار گلستان گفت: سه مجوز از چهار مجوز طرح گردشگری آشوراده اخذ شده که با دریافت مجوز چهارم عملیات اجریی این طرح گردشگری آغاز می‌شود.

هاشمی افزود: پتروشیمی گلستان جزء پروژه‌هایی است که سال‌ها برزمین مانده که با همکاری هیات دولت آن را تعیین تکلیف می‌کنیم و امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس مشکلات سرمایه گذار نیروگاه علی آباد کتول مرتفع شود چرا که نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول ظرفیت بسیارخوبی است که می‌تواند تا حد زیادی نیاز برق استان را تامین کند.

وی گفت: هماهنگی برای احداث آب شیرین کن و پیگیری برای سرمایه گذاری شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو انجام شده که نیازمند توجه ویژه وزارتخانه هستیم و خط آهن گرگان به مشهد دغدغه و مطالبه‌ای عمومی است و برای تسریع در اجرای این طرح پیگیری‌های جدی در حال انجام است.

استاندار گفت: توجه به محیط زیست استان از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش می‌کنیم که با اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء گامی موثر در مدیریت پسماند استان برداریم.

وی گفت: منطقه آزاد اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده که برای تصویب نهایی چند روز آینده به صحن خواهد رفت و به طور قطع همراهی نمایندگان گلستان می‌تواند در تصویب این لایحه موثر باشد.

انتهای پیام/م

 

 ۲۰ طرح اصلی برای گلستان پیگیری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.