زراعت‌کار مطرح کرد؛

متولی نان در کشور چه کسی است؟/ 30 هزار نانوایی موجود در سطح کشور مازاد است

یک مقام مسئول گفت: با وجود آنکه مسئولان در شعار به خوبی پیش می‌روند اما در عمل کسی متولی نان نیست.

متولی نان در کشور چه کسی است؟/ 30 هزار نانوایی موجود در سطح کشور مازاد استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم زراعت‌کار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در آیین رونمایی و آغاز جشنواره عکس خوشه با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و وزارت صنعت اظهار کرد: نرخ نان لواش در طی چهار سال گذشته هیچ تغیری نکرده و به قیمت 210 تومان عرضه می‌شود، با وجود این چطور می‌توان انتظار نان با کیفیت و ادامه کار صنعت نانوایی را داشت؟

وی با بیان اینکه 90 هزار نانوایی سنتی 93 درصد نان کشور را تأمین می‌کند، افزود: مسئولان در شعار به خوبی پیش می‌روند اما در عمل کسی متولی نان نیست؟

زراعت‌کار با بیان اینکه هیچ کس به فکر نانوایان نیست، گفت: به هر کدام از وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت که نامه می‌زنیم، هیچ کدام زیر بار نمی روند و مسئولیت ما را نمی پذیرند در حالیکه نانوایان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

این مقام مسئول با انتقاد از مازاد 30 هزار نانوایی موجود در سطح کشور بیان کرد:  سامانه صدور مجوز نانوایی باز است و به سهولت هر کس که بخواهد، می‌تواند اقدام به دریافت مجوز و ایجاد نانوایی جدید در سطح شهر کند.

وی در پایان با بیان اینکه نانوایان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: اگر مشکل نانوایان در کشور حل شود، می‌توان امید را در کشور افزایش داد و با شعار کار به عمل نمی‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۴ تير ۱۳۹۷
جواز ایجاد نانوایی باید فقط به دانش آموختگان رشته تغذیه و علوم غذایی داده شود، اگر این حرفه مهم بدست این افراد اداره شود نتیجه اش وضعیت نابسامان فعلی و کیفیت پایین نان است.
آخرین اخبار