اعزام ۲ هزار 433زائر از فرودگاه بین‌المللی بیرجند به سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از اعزام ۲ هزار و ۴۳۳ نفر از فرودگاه بین‌المللی بیرجند به سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛   سلامی صبح امروز مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبیدر جلسه هماهنگی اعزام و پذیرش حجاج حج تمتع در سال 97 از فرودگاه بین‌‍المللی بیرجند گفت :  سال گذشته تعداد حجاج خراسان جنوبی به یک هزار و 600 نفر رسید که در سال 97 این امر به 2 هزار و 433 نفر افزایش یافت که 47 درصد افزایش داشته است.

وی از انجام اعزام حج تمتع برای نخستین بار در سال 96 از فرودگاه بیرجند خبر داد و افزود: در این راستا اقداماتی مورد نیاز بود که انجام شد و لزومات امنیتی در استان انجام شد.

سلامی گفت : در سال‌های گذشته بحث اعزام و پذیرش حجاج تمتع از فرودگاه بیرجند انجام نمی‌شد و تنها اعزام زائران عتبات عالیات و حج عمره انجام می‌شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به آماده سازی بسترهای لازم برای انجام پروازهای حج تمتع بیان کرد: توسعه باند و تکمیل روشنایی باند و عوامل پروازی و نصب سیستم کمک باروری و رکوردر از جمله اقدامات انجام شده در بحث آماده سازی بستر لازم برای اعزام زائران حج تمتع است.

وی ایجاد بستر مناسب برای اعزام زائران اهل سنت را از اقدامات انجام شده در راستای آماده سازی بستر لازم برای انجام پروازهای حج تمتع عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل گروه "از من بپرس" به جهت راهنمایی و هدایت زائران از دیگر اقدامات است.

سلامی آماده‌سازی و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و بستر لازم، افزایش دستگاه‌های توزین، آبسردکن و سرویس‌های بهداشتی ، آماده سازی سالن چند منظوره برای پذیرش حجاج، افزایش پیشخوان‌های گذرنامه و افزایش گیت‌های پلیس را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: کنترل ترافیک ورودی و خروجی خودروها و جابجایی 3 هزار و 200 زائر طی عملیات رفت و برگشت از دیگر اقدامات انجام شده است.

سلامی با بیان اینکه سال گذشته حج منظمی در بحث اعزام و پذیرش حجاج صورت گرفت اظهار داشت: در این راستا در خواست می‌شود امسال نیز پیش‌ینی لازم به لحاظ ترافیکی برای زمان برگشت حجاج و مستقبلین صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

افزایش 47 درصدی اعزام زائران به حج تمتع در استان

برچسب ها: فرودگاه ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.