انعکاس مثبت بازی های جام‌جهانی با هنر جهادی رسانه ملی

صداوسیما با برنامه‌ریزی بسیار منسجم در سطوح زیرساختی و محتوایی،پخش بازی های جام جهانی را به یک فرصت تاریخی برای انسجام ملی و ایجاد شور و شوق و نشاط در جامعه تبدیل کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه در صدا و سیما در یادداشتی، از طراحی و اجرای زیر ساخت مناسب با بهترین پوشش سیگنال رسانی در ایام جام جهانی ۲۰۱۸ نوشت.

جام‌جهانی ۲۰۱۸، نقطه عطف همگرایی و همدلی در میهن اسلامی ما بود. تلاش بی‌وقفه فدراسیون فوتبال و متولیان ورزشی و تمامی سازمان‌های مرتبط کشور در دستیابی به نتایج مطلوب در جام‌جهانی بر کسی پوشیده نیست. در این میان مردم ایران، آرزومند موفقیت تیم ملی فوتبال کشور در بالاترین سطح بودند. گویی تمامی آرزو‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و ... در موفقیت تیم ملی خلاصه شده است.

پیگیری مکرر اخبار تیم ملی و تیم‌های حاضر در جام‌جهانی فوتبال از سوی مردم، مسئولیت بزرگی را برای رسانه‌های متولی پوشش اخبار این تورنمنت جهانی در پی داشته است که کمترین قصور در آن نه تنها قابل گذشت نبود که خود به بزرگترین مسئله جامعه تبدیل می‌شد در این میان، اما نقش سازمان صداوسیما، نقش بسیار حیاتی و تعیین کننده‌ای بوده است. تصور اینکه برنامه‌های این بازی‌ها از قاب تلویزیون و امواج رادیو پخش نشود، برای کسی قابل قبول یا قابل تصور نبوده و نیست. اما برعکس سازمان صداوسیما با برنامه‌ریزی بسیار منسجم در سطوح زیرساختی و محتوایی، این موقعیت را به یک فرصت تاریخی برای انسجام ملی و ایجاد شور و شوق و نشاط در جامعه تبدیل کرد. مشارکت حداکثری مردم در برنامه‌های پخش شده اعم از برنامه‌های سیما، صدا، خبر و مستند، خود گویای این موفقیت بزرگ است.

تلاش همکاران محتوایی و تدارک برنامه‌هایی با شور و نشاط ورزشی، نه تنها نشاط را به جامعه تزریق کرد، بلکه خود عاملی برای همدلی ملی و ممانعت از رخنه دشمنان در درون جامعه تحت تحریم اهریمنان بوده است.

در این میان جدای از قاب تلویزیون، نوای رادیو و دریچه دوربین، فعالان پشت صحنه نیز برای دسترسی مردم به برنامه‌های پر مخاطب این ایام، تلاش وافری و تصاویری دیدنی را خلق کردند. تصاویری که جز متولیان و مسئولان رسانه ملی شاید برای سایر مخاطبان متصوّر نیست. حوزه‌های زیرساختی از یک سو و حوزه‌های پشتیبانی از دیگر سو، خود نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در انعکاس این رویداد مهم ملی و جهانی داشته‌اند. ضمن تقدیر از زحمات همکاران معاونت‌های محتوایی صدا، سیما، سیاسی، استان‌ها و برون‌مرزی، از زحمات همکاران معاونت منابع مالی و سرمایه انسانی و برنامه ریزی نیز باید قدردانی کرد. از سوی دیگر، برنامه‌ریزی منسجم و مداوم زیرساختی در گستره ملی با تنوع پوشش و پیچیدگی‌های فنی، حقوقی و غیره، دیدگاه‌های جدیدی را برای حوزه زیرساختی و فنی کشور تصویر کرد و مسئولیت اینکه حتی یک خانواده ایرانی نباید از دریافت این برنامه‌ها محروم باشد را به اجرا درآورد. همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه برای تکمیل زحمات حوزه‌های محتوایی و پشتیبانی از ماه‌های قبل از آغاز این تورنمنت جهانی، با طراحی و اجرای زیرساخت مناسب، بهترین پوشش سیگنال‌رسانی را در سطح ملی ارائه کردند که نه تنها کمترین اعتراضی را در دریافت این مسابقات در سطح ملی شاهد نبود بلکه نتایج، بیانگر موفقیت و حسن تدابیر اتخاذ شده در پوشش مناسب این برنامه‌هاست.

با تشکر از همه و به امید موفقیت‌های روزافزون رسانه ملی در تمامی عرصه‌های رسانه‌ای.

انتهای پیام/

صحبت های مهم معاون توسعه و فناوری رسانه در صدا و سیما در انعکاس بازی های جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.