کشف یک و نیم کیلوگرم طلا از مخفیگاه سارقان منزل

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری 2 سارقی که اقدام به سرقت بیش از 30 میلیارد ریال طلاجات از منازل مردم کرده بودند خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ سعید سلیمیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت از منازل آن ها موضوع دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص تیم های ویژه ای از واحد گشت انتظامی شهرستان اصفهان وارد عمل شده و سرانجام مأموران حین گشت زنی در یکی از مناطق 2نفر را در حال بالا رفتن از دیوار منزلی مشاهده کرده و بلافاصله برای دستگیری آنان اقدام می کنند.

سرهنگ سلیمیان بیان داشت: متهمان با مشاهده مأموران متورای شدند که سرانجام در عملیات تعقیب و گریز هر 2نفر دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به 34 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این 2سارق با همدستی یکدیگر توانسته بودند 30 میلیارد ریال طلاجات از منازل مردم سرقت کنند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک و نیم کیلوگرم طلاجات مسروقه کشف و پس از طی مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه سارقان بیشتر منازلی که از استحکام و ایمنی کمتری برخوردار بودند را برای عملی کردن نقشه خود انتخاب می کردند به شهروندان توصیه می کنیم نسبت به مجهز کردن منازل خود به سیستم های ایمنی، درهای ضد سرقت ، دوربین های مداربسته و آژیر خطر مجهز کرده و هنگام ترک منازل نیز مراقب باشند که تمام درهای منتهی به منزل بسته و هیچ راه نفوذی برای ورود سارقان وجود نداشته باشد ضمن اینکه توصیه می کنیم از نگهداری وجوه و طلاجات زیاد در منازل خودداری کرده و حتی المقدر آن ها رابه صندوق امانات بانک ها بسپارند.

انتهای پیام/م

دستگیری 2 سارق منازل مردم در اصفهان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
3 روشی که سارقین منزل و محل کار را بیچاره میکند
۲۳:۵۶ ۲۵ تير ۱۳۹۷
برای پیشگیری از ورود سارقین به داخل خانه های ویلایی یا مجتمعهای آپارتمانی، اصلا مهم نیست درب مشاع ساختمان از چه نوعی و مجهز به چه قفلی است چون به هر حال سارقین از جایی مثل دیوار یا تحت عنوان پیک، مامور پست، آب، برق و ...وارد خواهند شد.

تنها نکته مهم در موضوع پیشگیری از سرقت منزل، غیر قابل نفوذ بودن قفل درب آپارتمانه و اصلا مهم نیست درب چوبی باشه یا از این دربهایی که به اسم ضد سرقت میفروشند، چون برای سارقین فقط قفلهای روی درب مهمه که بتونن از طریق یکی از روشهای رایج، از جمله، شاه کلید، هک، توپی زنی با پیچگوشتی یا انبر قفلی و همچنین دیلم زنی، باز یا تخریبش کنند، پس اگر روی درب واحد، قفل ضد دیلم مرد نگهبان که غیر قابل بازکردن با شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی است نصب بشه دیگه سارقین بیچاره میشن.

نکته دیگه در موضوع پیشگیری از سرقت منزل و محل کار، ورود از طریق بالکن، نورگیر و پنجره هاست که تنها راه پیشگیری اینه که مقابل تمام این ورودیها، حفاظ فولادی نصب بشه که با توجه به طراحی و نصب آنها، امکان جدا کردن با جک یا بریدنشون با قیچی وجود نداشته باشه. توضیح اینکه با توجه به این مهم که حفاظهای بالکن، پنجره و نورگیر بسیار قابل نفوذ هستند و عموما به صورت سنتی ساخته میشوند، حتما از کسانی خرید کنید که ضمانت کتبی ارائه کنند که سارقین امکان ورود از طریق حفاظهایی که به شما فروخته اند را نداشته باشند.