برخورداری ۵۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی

۵۰۰ واحد صنعتی خراسان جنوبی در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

هاشمی مدیرعامل شركت گاز خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در سال جاری بر اساس مصوبه شورای اقتصاد،گازرسانی و اجرای خط اختصاصی گاز تا ورودی واحدها برای بيش از 500 واحد صنعتی و توليدی استان بدون أخذ هزينه  انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه برآورد هزینه برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی 80 میلیارد تومان است،افزود:در صورت تأمین اعتبار از سوی شرکت ملی گاز ایران این طرح تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.


هاشمی گفت:نواحی صنعتی بیرجند،قاین،درمیان و فردوس بیشترین واحد تولیدی و صنعتی را برای اجرای گاز رسانی دارند.


مدیرعامل شركت گاز خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه در استان سالانه دو هزار مجوز احداث مراكز صنعتی،توليدی و كشاورزی از طريق كميته امور زيربنايی استان صادر می شود،افزود:با گاز رسانی به این واحدها كمک شايانی به بخش توليد و صنعت و بنگاههای زود بازده و افزايش اشتغال  می شود.


وی جلوگیری از تخريب سالانه حدود يک ميليون درختچه منابع طبيعی،پايداری محيط زيست، کاهش مصرف سوخت های مايع فسيلی، کاهش قاچاق سوخت و اشتغال تولید محور را از جمله مزیت های گاز رسانی به واحدهای صنعتی و مناطق روستایی عنوان کرد و اظهار کرد:پيش بينی  می شود در صورت همكاری همه جانبه دستگاههای اجرايی استان و تخصيص بودجه و نقدينگی توسط شركت ملی گاز ايران،تا دو سال آينده حدود 400 روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل شوند و درصد جمعيت روستايی برخوردار از گاز طبيعی به بيش از 80 درصد افزايش يابد.


هاشمی گفت:با گازرسانی به شهرهای نهبندان،شوسف،ديهوک و درح خراسان جنوبی، تمامی شهرهای استان در سال 97 تحت پوشش كامل گاز طبيعی قرار می گیرند. 

انتهای پیام/غ

۵۰۰ واحد صنعتی تا پایان امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.