رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی تشریح کرد؛

مراحل جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام رضوان طلب مراحل جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

مراحل جذب اعضای هیئت علمی براساس نیاز دانشگاه متقاضی استبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هيئت علمی وزارت علوم در مراسم معارفه اعضای هيئت اجرایی جذب هيئت علمی استان اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن تمام فرآیند فراخوان جذب هيئت علمی از آغاز ثبت‌نام تا اتمام بررسی، اظهار كرد: پرونده‌های متقاضیان جذب اعضای هيئت علمی به صورت الکترونیکی است و هیچ فردی به شکل خارج از این سیستم به پرونده‌ها دسترسی نداشته و امکان دخل و تصرف در محتوای پرونده‌ها را ندارد.
 
رئیس مرکز جذب اعضای هيئت علمی وزارت علوم با اشاره به فعالیت و نظارت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از استادان سراسر کشور در سامانه جذب اعضای هيئت علمی کشور، گفت: جذب اعضای هيئت علمی به صورت متمرکز انجام نمی‌شود و مرکز جذب اعضای هيئت علمی در این زمینه وحدت رویه ایجاد می‌کند، اما مراحل اصلی جذب استادان با دانشگاه متقاضی است.
 
وی با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت متقاضیان تصدی سمت استادی دانشگاه گفت: احراز صلاحیت اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها مؤلفه‌هایی دارد که نتیجه کارکرد سه مرجع کارگروه بررسی توانمندی علمی، کارگروه بررسی صلاحیت عمومی و همچنین نتیجه تحقیقات است.
 
حجت‌الاسلام رضوان‌طلب با بیان اینکه به دلیل تسهیل در فرایند جذب اعضای هيئت علمی، استانی شدن فرایند جذب در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است، گفت: فرایند جذب اعضای هيئت علمی کاملاً شفاف و قابل پیگیری است.

رسالت اعضای هیئت علمی تربیت نسل جوان است

امیرحسین علی بیگی رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا نیز با اشاره به نقش محوری استاد در نظام آموزش عالی کشور، تأکید کرد: قداست جایگاه دانشگاه و استاد در فرآیند تعلیم و تربیت دانشگاه ایجاب می‌کند که توانمندترین افراد در این سمت به کار گرفته شوند.
 
علی بیگی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها تربیت نسل جوان آینده سازکشور است، گفت: فرایند جذب اعضای هيئت علمی باید براساس موازین علمی و با در نظر گرفتن تعهد و تخصص افراد باشد و لذا باید جذب آن‌ها با دقت بالا و سرعت و نظم و تدبیر انجام شود.
 
رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا با اشاره به نقش محوری استاد در نظام آموزش عالی کشور، تأکید کرد: قداست جایگاه استاد در فرایند تعلیم و تربیت دانشگاه ایجاب می‌کند که توانمندترین افراد به کار گرفته شوند.
 
در این مراسم هيئت اجرایی جذب هيئت علمی استان اصفهان در مرکز آموزش عالی شهرضا تشکیل و امیرحسین علی‌بیگی به عنوان رئیس و دبیر آن معرفی شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ تير ۱۳۹۷
تخصص در رشته های مختلف دانشگاهی از مهمترین مباحثی است که باید به آن توجه شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ تير ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۵ تير ۱۳۹۷
شرایطش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۶:۴۳ ۲۵ تير ۱۳۹۷
بسیاری از رشته های دانشگاه ازاد فاقد استاد واقعی مربوط به ان رشته هستند و توسط اساتیدی که در رشته های مربوط به خود متقاضی نیست تدریس می شوند.
آخرین اخبار