مسئول بسیج فرهنگیان:

ابزار قدرت در دنیا علم آموزی است/ دولت‌های مختلف در تخصیص منابع علمی اشکالاتی داشتند

مرادی با تاکید بر قدرت علم در موفقیت جامعه از روند تخصیص منابع به مسائل علمی انتقاد کرد.

ابزار قدرت در دنیا علم آموزی است/ دولت‌های مختلف در تخصیص منابع علمی اشکالاتی داشتندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی- فرهنگی فرهنگیان بسیجی با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مرادی مسئول بسیج فرهنگیان و جمعی از مسئوان مربوطه در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی آموزش و پرورش صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم مرادی با اشاره به اینکه نظام و فرهنگ اسلامی در حرکت به سمت معنویت و عدالت است، بیان کرد: در آموزش و پرورش هم همین رویکرد را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی محور حرکت کشور بعد از انقلاب اسلامی بوده است، ادامه داد: این مهم جز با قدرت محقق نمی‌شود و مهمترین ابزار قدرت در دنیا، قدرت علم است.

مرادی گفت: خدشه دار شدن قدرت علمی در هر زمینه‌ای پیشرفت علمی در آن موضوع را مختل می‌کند بنابراین حوزه تعلیم و تربیت بنیادین‌ترین سطح تاثیرگذاری در جامعه محسوب می‌شود پس باید در هندسه پاسخگویی به مسائل کشور به این موضوع توجه ویژه شود.

تخصيص منابع به مسائل علمی محدود است

مسئول بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه متاسفانه پس از انقلاب در دولت‌های گوناگون شاهد اشکالات بنیادین در اختصاص منابع به حوزه علمی بودیم، اظهار کرد: حوزه تعلیم و تربیت واجد شامل ۲ عنصر اساسی علم و فرهنگ است که منبع قدرت محسوب می‌شود و در آموزش و پرورش هم با توجه به رسالتش باید این نگاه تاثیرگذار مورد توجه قرار گیرد.

وی سرمایه گذاری در بعد منابع انسانی را مهم دانست و بیان کرد: اینکه دانش آموز در چه مکانیسمی و در اختیار چه نیروی متخصصی قرار بگیرد اهمیت بسزایی دارد و این ظرفیت را باید در معلمان بجوییم.

مسئول بسیج فرهنگیان با اشاره به چالش‌های آموزش و پرورش در چند سطح یادآور شد: چالش‌های راهبردی معطوف به چالش‌های آینده همچنین چالش‌های جاری آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار دهیم با توجه به روندی که در منطقه و دنیا می‌بینیم باید آينده را مورد بررسی قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار