راه اندازی لیزر درمانی در بیمارستان امیرالمومنین (ع)

مدیر بیمارستان سوختگی امیرالمومنین (ع) از راه اندازی لیزر درمانی در درمانگاه این مرکز، با هدف توسعه خدمات رسانی به بیماران سوختگی خبر داد.

محمدحسین ورهرام مدیر بیمارستان سوختگی امیرالمومنین (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ از بین بردن لک‌های پوستی بعد از بهبودی اولیه سوختگی، اسکار جراحی، آکنه، چین و چروک، ترمیم منافذ باز پوست، قوام و استحکام پوست، خطوط کشش پوستی و جوانسازی را از مهم‌ترین مزایای این دستگاه برشمرد.

او افزود: لیزر درمانی (Fractional laser co ۲) یک روش درمان غیر تهاجمی است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، اشعه لیزر را به هزاران اشعه میکروسکوپیک تقسیم می‌کند، در نتیجه تنها بخشی از پوست تحت تأثیر اشعه قرار می‌گیرد؛ و لیزر «فرکشنال»، حد وسط لیزر‌های تخریبی (ablative) و غیرتخریبی (nonablative) است.

ورهرام ادامه داد: لیزر‌های تخریبی تنها روی سلول‌های سطح پوست (اپیدرم) اثر گذاشته و لیزر‌های غیرتخریبی نیز تنها در لایه میانی پوست (درم) مؤثر است، اما لیزر فرکشنال همزمان، هر دو سطح را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: فرآیند کار این لیزر به این صورت است که ستون‌هایی از نور لیزر با شعاع‌هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده می‌شود و مناطقی از سطح پوست (اپیدرم) سالم می‌ماند، لیزر فرکشنال اگرچه لایه اپیدرم ودرم پوست را هدف قرار می‌دهد، اما این عمل را با ایجاد هزاران ستون اشعه بسیار ظریف، اما عمقی انجام می‌دهد.

مدیر بیمارستان سوختگی امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: این دستگاه با قیمت بالغ بر دویست میلیون تومان خریداری شده تا با پیشرفته‌ترین روش‌های علمی، بیماران سوختگی خدمات درمانی را دریافت کنند و بیماران برای استفاده از این خدمت، با دریافت نوبت ویزیت جراح پلاستیک در درمانگاه و تعیین ناحیه لیزر، تحت درمان لیزر درمانی قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ر

توسعه خدمات رسانی به بیماران سوختگی

برچسب ها: درمان ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد هوشیار
۱۹:۳۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با سلام و ادای احترام خدمت مدیریت محترم و عزیزان زحمتکش بیمارستان امیرالمومنین
از خداوند صحت و سلامتی برای شما بزرگواران آرزومندم
همواره در پناه الله سالم بمانید.دست تک تک شما میبوسم
آخرین اخبار